اعترافات تکاندهنده عامل  قتل  4 عضو خانواده عروس در شهر قدس / بعد از طلاق افسرده شدم + عکس و نظر کارشناس

به گزارش خبرنگار اختصاصی رکنا؛ ساعت 7صبح دیروز بدنبال شلیک چند گلوله دریکی ساختمان مسکونی در یکی از خیابانهای شهرستان قدس خیلی زود گشت نزدیکترین کلانتری به محل تیراندازی رفت. چندین نفر از ساکنان محل که روبروی ساختمان ایستاده بودند و نظارگر بودند وقتی پلیس وارد ساختمان شد با حمام خونی که در طبقه اول به راه افتاده بود روبرو شد پیکر بیجان 3 مرد و یک زن که نشان میداد با شلیک گلوله به قتل رسیدند .

تحقیقات پلیس از زمانی قوت گرفت که بازپرس ویژه قتل خیلی زود خودش را به محل جنایت رساند . در نخستین گام اجساد برای معاینه دقیق در اختیارکارشناسان پزشکی قانونی قرار گرفت.

سپس کارآگاهان با تحقیقات میدانی دریافتند که دامادسابق خانواده که 31 سال سن دارد پس از 2 سال جدایی از همسرش به دنبال کینه ای که از خانواده همسر سابق داشته است ساعت 7صبح وارد ساختمان شده است.

این متهم جوان درابتدا با بازشدن در ساختمان  با عروس خانواده همسر سابقش روبرو می شود که در همان جا درحالیکه قصد سرقت طلاهای اورا داشت که برادر زن سابق او با متهم درگیر می شود مرد جوان دیگری که مهمان آنها بوده وقتی با صحنه درگیری روبرو می شود وقصد میانجیگری داشته است که درادامه درگیری داماد سابق با اسلحه کلت کمری که در اختیار داشته است ابتدا گلوله ای را به طرف برادر زنش شلیک میکند و بعد مهمان خانواده را که یک مرد جوان بود را هدف شلیک مرگبار خود قرار می دهد.

در ادامه تیراندازی ها پدر زن و مادر زن سابق متهم از طبقه دوم به طبقه اول می ایند که   انها هم توسط مرد مسلح با شلیک گلوله کشته می شوند.

سردار ظهیری در گفتگوی اختصاصی با رکنا گفت: این متهم جوان که به نظر میرسد اعتیاد به مواد مخدر دارد از 2 سال قبل بدنبال جدایی از همسرش که از بستگانشان هم بوده اختلاف هایشان ادامه داشته است.

براساس بازجویی های بعمل آمده متهم مدعی بوده است که از وقتی از همسرش جدا شده خانواده همسرش اجازه ملاقات او را با 2 فرزند خردسالش را نمی دادند و هر بار او را مورد ضرب شتم قرار می دادند تا اینکه به خاطر این ماجرا تصمیم می گیرد با تهیه اسلحه انتقامش را از آنها بگیرد.

به گفته سردار ظهیری این متهم دو ساعت بعد از جنایتی که در شهرستان قدس به راه می اندازد پس از فرار محل مخفیگاهش در فاز 2 اندیشه توسط کارآگاهان جنایی غرب استان تهران شناسایی شده و او دستگیر می شود هم اکنون این متهم برای بازجویی های بیشتر و تست روانشناختی در اختیار پلیس غرب استان تهران قرار دارد.

عشقی که به قتل عام خانوادگی رسید

متهم بدنبال دستگیری در بازجویی ها مدعی شد که وی پس از پایان خدمت سربازی عاشق دختر جوانی بوده اما باتوجه به مخالفت های خانواده اش او نتوانست با دختردلخواهش ازدواج کند مدت کوتاهی بعد یعنی درست زمانی که تازه وارد سن 21 سالگی شده است خانواده اش دختری را برای او انتخاب کردند و ازدواج آنها به صورت کاملا سنتی انجام شد به گفته این متهم جوان با اینکه انتخاب همسرم با من نبود اما پایبند به زندگی بودم .

طولی نکشید که صاحب 2 فرزند شدیم بعد از 8 سال زندگی مشترک متوجه شدم همسرم به من توجهی نداشته و دلش جای دیگر است این بود که تصمیم گرفتیم به صورت توافقی از هم جدا شویم 2 فرزند در نزد او زندگی می کردند هر بار که به ملاقات فرزندانم از شهرستان به تهران می آمدم خانواده همسرم به خصوص برادرزنم رفتار بدی با من داشتند و مرا مورد ضرب و شتم قرار می دادند از وقتی جدا شده بودیم من شرایط روانی بدی داشتم   به طوریکه برای درمان نزد روانشناس رفتم و قرص مصرف می کردم دچار افسردگی شدید شده بودم.

شغلم از ابتدا برق کاری بود با بیماری که داشتم دیگر نمی توانستم درست کار کنم در ذهنم و دلم فقط به دنبال انتقام جویی از خانواده همسر سابقم بودم .

این متهم درباره اسلحه کلت کمری که در اختیار داشت نیز مدعی شد از چند سال پیش این اسلحه را داشتم و روز ماجرا فقط با این انگیزه که از خانواده همسرم بتوانم انتقام بگیرم به خانه شان رفتم قبل از رفتن مواد مخدر مصرف کرده بودم اعتیادم از موقعی شروع شد که از همسرم جدا شده بودم.

وقتی به خانه پدر زن سابقم رفتم بیشترین چیزی که مرا آزار میداد و متوجه آن شدم ازدواج همسر سابقم بود. تنها گفتند که زن سابقم با مرد جوانی یک سال پیش ازدواج کرده و فرزندانم را نزد خودش برده است این را فهمیدم دنیا بر روی سرم خراب شد انگیزه ام این بود که بترسانمشان، اما این موضوعات افکار و اراده مرا تخریب کرد به شدت خون جلوی چشمانم را گرفته بود وقتی با برادرزنم درگیر شدم  مهمانشان را هم با شلیک گلوله کشتم بعد پدر زن ومادرزنم را با گلوله کشتم بعد فرار کردم رفتم فاز دو اندیشه قبل خانه خواهرم که یک بوستان بود نشستم چشمانم را بسته بودم که ناگهان پلیس مرا غافلگیر گرد و بازداشت شدم .

نگاه کارشناسانه

فخر آبادی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در خصوص این پرونده گفت:سرکوب احساسات و حس دوست داشتن افراد که از او گرفته می شود گاه به دست فراموشی سپرده می شود و گاه با پیدا شدن یک جایگزین زندگی ادامه می یابد اما همیشه این انتخاب میسر نیست و افراد تحت شرایطی که برایشان رخ میدهد درگیر خشونت طلبی می شوند خشونت های که در پس انتقام جویی شکل می گیرد به مراتب سخت تر ازانواع دیگر است در این پرونده مرد جوان به دنبال رفتارهای ناخوشایند خانواده همسرش سعی در پاسخ به این رفنار ها است دراختیار داشتن سلاح گرم از طرفی و حس انتقام جویان از طرف دیگر او را درمسیر خشونت طلبی سوق می دهد او با سلاح کینه شلیک میکند و با این شلیک چهار نفر را به کشتن می دهد .

راهکار مهم در پیشگیری از این گونه مسایل در ابتدا درک شرایط و ثانیا آموزش مهارت مهار خشونت طلبی است و همچنین ازدواج های اجباری وزود هنگام هم از دیگر موارد  مهم در این زمینه محسوب می شود .

کدخبر: 851827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟