ترسوترین دزدان ایران را بشناسید / از ترس کتک خوردن دزدی می کردند + عکس

به گزارش رکنا؛ به گزارش اختصاصی بررسی روزانه جرایم خرد در مرکز فرماندهی پلیس مشهد، حکایت از آن داشت که پرونده های دستبر د به کامپیوتر (ای سی یو) خودروهای سواری در منطقه ای از شهر، روند صعودی دارد. تحلیل آماری این سرقت های سریالی نشان داد، جرایم مذکور در مناطق بولوار فردوسی، شهید فرامرز عباسی و کوی امیرالمومنین (ع) رخ داده است و احتمالا اعضای یک باند سرقت در همین محیط جغرافیایی فعالیت می کنند.

گزارش این تحلیل کارشناسی به فرمانده انتظامی مشهد، موجب شد تا سرهنگ «احمد نگهبان» دستور یک عملیات ویژه را برای پایان دادن به سرقت های مذکور صادر کند. با توجه به اهمیت موضوع و ابراز نارضایتی شهروندان از سرقت های خرد در جامعه، گروهی تخصصی از کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد، ماموریت شناسایی و دستگیری دزدان کامپیوتر خودروها را به عهده گرفتند و این گونه تلاش کارآگاهان با انجام یک سری فعالیت های دامنه دار اطلاعاتی آغاز شد. وقوع سرقت ها در یک منطقه خاص، گروه کارآگاهان را به بولوار توس کشاند و آن ها همزمان با بازدیدهای میدانی از محل های سرقت و اثربرداری از برخی خودروهای سواری مال باختگان با «پودرهای جادویی » که اثر انگشت دزدان را نمایان می کند، نگاهی نیز به دوربین های مدار بسته انداختند.

طولی نکشید که سرنخ هایی از حضور یک جوان حدود 30 ساله در 2 محل سرقت به دست آمد که چهره زنی وی نشان داد او از سارقان حرفه ای و سابقه دار است که جرم سرقت مواد مخدر را در پرونده کیفری خود دارد.

بنابراین کارآگاهان پس از بررسی بانک های اطلاعاتی مجرمان و جمع آوری یک سری اسناد و ادله پلیسی، درصدد دستگیری این جوان 30 ساله برآمدند که اکنون هویت وی برای پلیس مشخص شده بود. آنان پس از هماهنگی های قضایی، پاتوق تردد وی را در بولوار نجف شناسایی کردند و سپس او را در حالی به دام انداختند که سخت مشغول استعمال مواد مخدر صنعتی بود. با انتقال «ر- ق» به مقر انتظامی، بازجویی های تخصصی از وی آغاز شد.

این سارق معتاد که با  دیدن مستندات پلیس و تصویر خود در صحنه سرقت، چاره ای جز بیان حقیقت نداشت، لب به اعتراف گشود و راز سرقت های کامپیوتر خودروها با همدستی جوانی به نام «علی» را فاش کرد.او گفت: من و همدستم در چنگال دو برادر قلدر و زورگو اسیر هستیم که مالخر اموال سرقتی هستند و ما را مجبور به سرقت کامپیوتر از خودروهای سواری می کنند. این سارق جوان، درباره ماجرای برادران مالخر ادامه داد: آن ها از افراد شرور و زورگیر قوی هیکل در منطقه هستند که همه اهالی محل از آن ها می ترسند. آن 2 برادر از  اعتیاد شدید ما به مواد مخدر صنعتی سوء استفاده و با کتک کاری مجبورمان می کنند تا برای آن ها کامپیوتر سرقت کنیم. سپس در قبال تحویل هریک عدد کامپیوتر، مبلغی بین 600 تا 700 هزار تومان به ما پول می دهند!

این در حالی است که اگر در برابر خواسته آن ها مقاومت کنیم، بلایی به سرمان می آورند که به مرگ خودمان هم راضی شویم. آن ها حتی به بهانه طلب مالی  یا مواد مخدر به منازل ما هجوم می آورند و ما را در برابر چشمان همسر و فرزندان مان کتک می زنند!

 به دنبال اعترافات سارق معتاد، بلافاصله گروه عملیاتی کارآگاهان دوباره عازم کوی امیرالمومنین (ع) شدند و همدست متهم را نیز در همان منطقه دستگیر کردند.

در بازرسی از مخفیگاه این سارق 4 دستگاه کامپیوتر سرقتی به همراه مقادیری مواد مخدر و مشروبات الکلی کشف و ضبط شد.

هنگامی که این متهم نیز اظهارات همدست خود را درباره 2 برادر مالخر تایید کرد، عملیات دستگیری آنان هم در دستور کار پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت. بررسی های نامحسوس بیانگر آن بود که مالخران مذکور طراح و برنامه ریز سرقت های خرد در مناطق یاد شده هستند که با سوء استفاده از نقطه ضعف معتادان برای تهیه مواد مخدر، آن ها را وادار به سرقت های سریالی از خودروهای شهروندان می کنند. بنابراین دو مالخر حرفه‌ای قوی هیکل نیز در 2 عملیات جداگانه و هماهنگ، در حالی به دام افتادند که در بازرسی از پاتوق آن ها، تعدادی کامپیوتر و قطعات اوراقی خودروهای سواری کشف شد.

با متلاشی شدن این باند سرقت، بازجویی ها وارد مرحله جدیدی شد و متهمان در همان مراحل اولیه، به ارتکاب 21 فقره سرقت کامپیوتر اعتراف کردند.

در همین حال 15 تن از مال باختگان هم شناسایی و به پلیس آگاهی مشهد دعوت شده اند. در ادامه تحقیقات، موتورسیکلت آپاچی که سارقان با استفاده از آن، سرقت ها را در مناطق مذکور انجام می دادند نیز کشف شد و بررسی ها درباره دیگر جرایم اعضای این باند در حالی ادامه یافت که سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) از شهروندان خواست برای پیشگیری از سرقت، حتما نکات ایمنی و امنیتی را با تهیه قفل های کاپوت، رعایت  و همچنین با عمل به توصیه های پلیس از پارک خودروها تا حد امکان در مناطق خلوت و تاریک خودداری کنند.

سید خلیل سجادپور

 

کدخبر: 850831 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟