مرد شیطان صفت در اینستاگرام برای زن جوان کمین کرده بود / آبروی زن زنجانی در دستان مرد شیاد بود

به گزارش رکنا؛ سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا استان زنجان در رابطه با شناسایی و دستگیری عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شاکیه گفت: در پی شکایت و مراجعه حضوری خانمی مبنی بر تهدید انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی ، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا زنجان انتقال داده شد.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه، متهم منکر بزه‌ارتکابی می‌شد، ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود، بیان داشت: از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با شاکیه آشنا شده است و پس از جلب اعتماد وی و به بهانه ازدواج ، اقدام به دریافت تصاویر خصوصی کرده و با تهدید به انتشار این تصاویر، قصد برقراری ارتباطات نامتعارف را داشته است که توسط پلیس فتا استان زنجان دستگیر شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه حضور ناآگاهانه کاربران در فضای مجازی، آسیب‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت، به والدین توصیه کرد: مراقب فرزندان خود، بالاخص دختران جوان در فضای مجازی باشند و به آن‌ها گوشزد کنند که فضای مجازی محل مناسبی برای اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد غریبه نیست.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه افراد سودجو با ترفند‌های مختلف در صدد سرقت تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان می‌باشند، افزود: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند اعتماد نکنند و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

 

کدخبر: 850690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟