کاهش آمار تصادفات مرگبار با اجرای طرح موتوریار  در تهران

به گزارش رکنا: سرهنگ حمید طریقت صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می‌شد در باره اجرای طرح موتوریار و کاهش تخلفات افزود: طرح موتوریار حدود دو سال است که در حال اجرا است و به طور قطع تاثیر خوبی را در کاهش تصادفات بین قشر موتورسوار داشته است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۲ درصد از تصادفات فوتی مربوط به راکبین موتورسیکلت بوده و این آمار در سال ۱۴۰۰ بین حدود ۳-۴ درصد بیشتر از امسال بوده است که اجرای طرح موتوریار در معابر شهر تهران، تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات و حوادث در بین موتورسوارن داشته است.

وی گفت: بازخوردی که از اجرای طرح موتوریار گرفته شد، خوب بودن این اجرای طرح را نشان داد که هم اکنون طرح موتوریار در سراسر کشور در حال اجرا و برقرار می‌باشد.

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در این طرح هم برخورد با تخلفات صورت می‌گیرد و نیز آموزش‌های لازم در محل به راکبین موتورسیکلت داده می‌شود.

سرهنگ طریقت افزود: موتورسوار متخلف در محل تخلف متوقف می‌شود و همکاران بنده با دادن راکت و پوشاندن جلیقه مربوط به این طرح، راکب موتورسیکلت را در محل تخلف آموزش می‌دهند و لحظاتی را کنار پلیس راهور صرف می‌نماید و اجرای این طرح بازدارندگی خوبی را بین موتورسواران از حیث انجام تخلفات داشته است.

 

کدخبر: 847679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟