هشدار پزشکی قانونی در خصوص مرگ های خاموش در شهر

حوادث رکنا، "کامروز امینی" روز شنبه پنجم آذرماه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران از هموطنان خواست با رعایت نکات ایمنی و دقت در نصب و به کارگیری سیستم های گرمایشی، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

وی اظهارکرد: در سال گذشته ۲ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باختند که این تعداد نسبت به فوتی‌های سال قبل از آن (۱۳۹۹)، ۷۵درصد کاهش داشته است که این کاهش، نشان دهنده توجه بیشتر مردم به استانداردها، توصیه ها و نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمازاست.

به گزارش ایسنا، مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست برای تأمین گرمای منزل یا محل کار خود به هر وسیله‌ای متوسل نشوند و شهروندان باید در خصوص اصول ایمنی از کارشناسان این امر کمک بگیرند. همچنین در صورت استفاده از وسایل گرمازای دودکش‌دار، دودکش‌ها حتما بررسی شوند.

گفتنی است که مسدود بودن دودکش‌های دیوار از عوامل مهم ایجاد مسمومیت و گازگرفتگی و به خطر افتادن جان افراد محسوب می‌شود. با توجه به این‌که گاز co بدون بو وطعم است فرد متوجه گاز مونوکسید کربن نمی‌شود و از طرفی این امر باعث سردرد، تهوع، سرفه خشک، احساس ناخوشی و در مجموع علائم سرماخوردگی در فرد می‌شود. این علائم در کودکان شامل تهوع، استفراغ، حالت گیجی و خواب آلودگی و در برخی موارد با افت سطح هوشیاری و تشنج همراه است.

 

کدخبر: 846949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟