روز پر حادثه در محورهای مواصلاتی اصفهان / از واژگونی تانکر سوخت تا تصادف اتوبوس

به گزارش رکنا؛ منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: ساعت ۵ و ۱۵ دقیقه صبح امروز یک دستگاه خودرو پژو به علت عدم ایمنی مخزن cng در جایگاه سوخت بعثت دچار حریق می‌شود.

وی افزود: در این حادثه، حریق سبب آسیب به سه خودرو و بخشی از جایگاه شد که با حضور تیم‌های آتش‌نشانی حادثه کنترل و آسیب جانی وارد نشد.

شیشه‌فروش بیان کرد: خودروهای دارای کپسول گاز cng حتماً باید معاینه فنی بگیرند تا مشکلات و نقص خودرو عیب‌یابی شود و از بروز چنین حوادثی پیشگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در حادثه‌ای دیگر بامداد امروز ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه کامیون تصادف می‌کند، این اتوبوس با ۵ سرنشین از مبدأ شیراز به مقصد تهران در حال تردد بوده است.

وی ادامه داد: این حادثه ۲ مجروح داشت و با اعزام تیم‌های امدادی و اورژانس خدمات‌رسانی امدادی به موقع انجام شد.

شیشه‌فروش با اشاره به سومین حادثه در محورهای مواصلاتی استان بیان کرد: در حادثه‌ای دیگر در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح امروز تانکر ۳۰ هزار لیتری نفت کوره در اثر عدم احتیاط و خواب‌آلودگی  راننده در محور شاهین‌شهر-مورچه خورت واژگون می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در این حادثه تانکر انحراف پیدا می‌کند و در لاین مخالف به گاردریل‌ها برخورد می‌کند و واژگون می‌شود.

وی ادامه داد: بلافاصله عوامل امدادی شامل اورژانس، هلال احمر، پلیس راهور، آتش‌نشانی و راهداری به محل حادثه اعزام می‌شوند و جلوی نشت مواد نفتی را می‌گیرند و نسبت به پاکسازی جاده اقدام کردند.

شیشه‌فروش تصریح کرد: نشت مواد نفتی سبب اختلال در تردد شد که با حضور عوامل امدادی محور بازگشایی شد.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه برای حمل و نقل هر گونه مواد خطرناک در کشور باید مجوزهای قانونی از واحدهای ذیربط اخذ شود، بیان کرد: بر اساس آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ مدیریت بحران، حمل و نقل مواد خطرناک ویژگی خاصی دارد و در صورت عدم رعایت ایمنی در هنگام، تولید، بارگیری و حمل و نقل سبب آتش‌سوزی و انفجار و آلودگی محیط می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه روزانه بیش از هزار و ۳۰۰ تانکر از انبار شهید منتظری برای ۱۴ استان سوخت توزیع می‌کند، بیان کرد: ناوگان حمل و نقل سوخت باید رعایت الزامات ایمنی را انجام دهند، عنوان کرد: آیین‌نامه مواد نفتی به شرکت نفت و شرکت‌های حمل و نقل مواد نفتی ابلاغ شده است که بر اساس این آیین‌نامه باید مسیر حرکت مواد سوختی خطرناک با پلیس هماهنگ شود و بدون هماهنگی تردد نکنند.

وی ادامه داد: اصفهان چهارراه ارتباطی در مرکز کشور و مسیر حمل و نقل سوخت است بنابراین رعایت استانداردهای ایمنی توسط شرکت‌هایی که حمل و نقل سوخت را انجام می‌دهند، ضروری است چرا که در صورت بروز حادثه سبب اختلال در تردد و ایجاد ترافیک، آلودگی هوا و خاک می‌شود.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: استان اصفهان دارای ۷۶ شهرک صنعتی با واحدهای تولیدی بزرگ است که از مواد سوختی و بنزین استفاده می‌کنند بنابراین تمام شرکت‌ها موظف هستند آیین‌نامه حمل و نقل مواد خطرناک را اجرایی کنند و واحدهای خود را بیمه کنند و تجهیزات اطفای حریق داشته باشند و به رانندگان آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

 

 

کدخبر: 846453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟