آزادی  3 زندانی مهریه در هرمزگان

به گزارش رکنا؛  احمد مرادی نژاد مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان هرمزگان صبح امروز در یک نشست خبری گفت: 3 زندانی غیرعمد که به دلیل عدم پرداخت مهریه از حداقل 2 ماه تا حداکثر 5 ماه در زندان‌های بندرعباس و میناب بسر می‌بردند با مساعدت این نهاد حمایتی به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

به گفته وی،  3 زندانی غیرعمد هر کدام به ترتیب دارای 690 سکه و 114 سکه و 14 سکه محکوم شده بودند که با پیگیری اعسار تقسیط و تعدیل توسط ستاد مردمی دیه استان  هر کدام جداگانه با پرداخت یک  سکه پیش و هر ده ماه یک سکه زمینه آزادی شان فراهم گردید که با کمک نیکوکاران و خیرین استانی از بند رهایی یافتند.

مرادی نژاد با اشاره به احادیث خاطر نشان کرد: بزرگترین و با برکت ترین ازدواج آن است که مهریه در آن کم باشد و اگر این سرلوحه امر مقدس ازدواج و سنت پیغمبر اسلام در زندگی جوانان باشد یقینا کمتر کسی با مهریه های سنگین روانه زندان می‌شود.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه هرمزگان تصریح کرد: چشم و هم چشمی، رواج ارزش‌های مادی، گسترش روحیه تجمل گرایی و رها کردن زندگی و عدم مسئولیت پذیری برخی از مردان بی تعهد در زندگی مشترک از علل بروز طلاق است.

 

کدخبر: 844535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟