پیشنهاد طلایی رییس پلیس آگاهی تهران به شهرداری و خودروسازان / بن بست برای شگردهای دزدان

به گزارش رکنا، رئیس پلیس آگاهی پایتخت برای پیشگیری از سرقت خانه ها پیشنهاد داد تا شهرداری اجازه ساخت بالکن به خانه‌های طبقه اول ندهد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی، در این باره گفت: برای نظارت پلیس بر ساختمان‌ها از لحاظ ایمنی در جلسات شورای تأمین استان و همچنین کارگروه مقابله با سرقت که با حضور شهرداری و استانداری برگزار می‌شود، تعامل خوبی صورت گرفته و اقداماتی نیز شروع شده است. خیلی از سرقت‌ها در طبقه اول منازل اتفاق می‌افتد و شهرداری نباید اجازه ساخت بالکن در طبقات اول ساختمان را بدهد، حتماً نکات ایمنی باید رعایت شود و اقدامات‌مان را از همین موضوعات ساده شروع کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پلیس از لحاظ ایمنی، منازل در حال ساخت را بازرسی می‌کند، تصریح کرد: خیر، هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم، اما توافقی که کرده‌ایم و بنا بر صحبت‌هایی که شده، قرار است نظارت کارشناسی پلیس را در ساخت‌و‌ساز ساختمان‌ها اخذ کنند و امیدواریم این اقدامات باعث بازدارندگی سرقت‌ها شود.

کنترل مجرمان

سرهنگ گودرزی درباره کنترل مجرمان سابقه‌دار نیز گفت: پلیس مجرمانی را که سابقه سرقت دارند و در حال حاضر به عناوین مختلف یا با ارائه وثیقه یا پایان محکومیت از زندان خارج شده‌اند را کنترل می‌کند. با اشراف اطلاعاتی که وجود دارد، این افراد چنانچه اقدامات مجرمانه‌ای داشته باشند به سرعت شناسایی و بازداشت می‌شوند.وی درباره بانک اطلاعات سارقان خشن و سابقه‌دار گفت: اطلاعات هر سارقی که از سال‌های قبل دستگیر شده در بانک اطلاعاتی ما وجود دارد و این اطلاعات به روز‌رسانی می‌شود و با هماهنگی مراجع قضایی این افراد کنترل می‌شوند.

تعامل با خودروسازان

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به تعامل پلیس با خودروسازان نیز گفت: تعامل خوبی در این زمینه با خودروسازان داریم. یک سری از خودروها فرسوده و مدل پایین است و عملاً نمی‌شود برای این خودروها کاری کرد، اما خودروهایی که به تازگی تولید می‌شود با هماهنگی پلیس است و پلیس از روند ساخت این خودروها بازدید می‌کند و در صورت تأیید پلیس از لحاظ ایمنی، این خودروها اجازه شماره‌گذاری می‌گیرد.مشکل ما بحث خودروهای فرسوده و خودروهایی است که تاریخ ساخت آنها مربوط به سال‌های گذشته است و باید در خصوص آنها نیز تدابیری صورت گیرد که کمتر سرقت شوند.

کدخبر: 839128 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟