دستگیری شکارچیان متخلف در تالاب مره قم

به گزارش رکنا؛  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: با شروع فصل مهاجرت پرندگان و افزایش تخلفات شکار و صید در تالاب‌های قم ، گشت و کنترل محیط بانان در این زیستگاه‌های ارزشمند به صورت شبانه روزی انجام می‌شود.

محمدرضا عابدی مقدم با اشاره به همکاری و مشارکت جوامع بومی و محلی برای شناسایی و دستگیری متخلفان شکار و صید در زیستگاه‌ها و مناطق طبیعی، گفت: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر حضور دو شکارچی در تالاب مره قم، یگان حفاظت بلافاصله جهت بررسی به منطقه اعزام شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه در این عملیات دو شکارچی پس از تعقیب و گریز محیط بانان دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: متأسفانه از این افراد لاشه ۶ عدد خوتکای وحشی و ۳ عدد باقرقره گندمی به همراه دو قبضه سلاح شکاری و برخی ادوات شکار کشف و ضبط شد.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر هیچگونه مجوز شکار پرندگان در استان قم صادر نشده است، از برخورد قاطع با هرگونه تخلف شکار و صید و خرید و فروش جانوران وحشی خبر داد و گفت: همشهریان محترم می‌توانند گزارش‌های خود از تخلفات زیست محیطی را با شماره تلفن‌های ۳۲۶۰۲۹۸۱ و ۳۶۲۰۷۲۹۹ در میان بگذارند.

گفتنی است تالاب مره در ضلع غربی منطقه حفاظت‌شده کویر و در دشت مسیله در کیلومتر ۵۰ اتوبان قم – گرمسار واقع‌شده که یکی از پنج تالاب مهم استان قم است.

این تالاب به صورت گسترده پذیرای انواع پرندگان مهاجر در گونه‌های متنوع فلامینگو، تنجه، انواع مرغابی، حواصیل ها، کاکایی ها، سلیم ها، چوب پا، خروس کلی است.

این تالاب درفصل زمستان به خصوص در زمان سیلاب پهنه‌های بزرگ آبی را به وجود آورده که مساحت آن به بیش از ۱۰ هزار هکتار می‌رسد و پذیرای گونه‌های متعددی از پرندگان مهاجر است.

هزاران پرنده مهاجر از جمله فلامینگو، حواصیل و انواع مرغابی که از سیبری وارد ایران می‌شوند در مسیر حرکت خود بین تالاب‌های شمالی و جنوبی کشور در فصل زمستان و اوایل بهار به تالاب مره می‌آیند.

 

کدخبر: 838478 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟