دورهمی مادران داغ دیده 5 پرونده جنایی / از قتل عام تا آتش افروزی مرگبار + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 118.97M | مدت زمان ویدیو: 00:07:09

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا، قرار است برای اولین بار همدیگر را ببینند.وجه اشتراکی که آنها را به هم پیوند داده است ریسمان تلخی است به نام پرونده های جنایی .

هر کدام از این افرادی که امروز اینجا در خانه مادر بیتا حضور دارند داغدیده یک پرونده قتل هستند و مدتی است که همدردی با هم در این پرونده ها آنها، جرقه شروع آشنایی آنها با هم شده است.

امروز هم دلیل دور هم جمع شدن این مادران این است که می خواستند رفقای همدرد خود را از نزدیک ببینند و صدای تقاضای خود را برای رسیدگی به پرونده شان به مسئولان برسانند.

ماجرای قتل بیتا روحی و پدر و نامادری اش

بیتا روحی نام دختر بچه 8 ساله ای است که اردیبهشت سال 98 به همراه پدر و نامادری خود در یک باغ واقعدر کلاته ورامین به دست دوست پدرش به قتل رسیدند.

قاتل بعد از مصرف مخدر شیشه توهم زده بود که پدر بیتا قصد جان او را دارد برای همین به او حمله کرده و در نهایت هر 3 نفر را به قتل رساند.

متهم با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد اما با گذشت 2 سال از صدور حکم قصاص، این حکم هنوز اجرا نشده است.

قاتل مصطفی کلاته متواری است

فروردین ماه سال 1400 بود که درگیری دو برادر در یک مغازه میوه فروشی واقع در خیابان سهروردی یکی از برادران اقدام به آتش زدن برادر خود کرد.

در این درگیری مصطفی کلاته بر اثر شدت سوختگی به دست برادر خود به قتل رسید و متهم به قتل دستگیر شد.با توجه به اعلام گذشت پدر و مادر مصطفی به عنوان اولیای دم، متهم از قصاص رهایی یافت و با رای دادگاه به 6 سال حبس محکوم شد.

متهم که پیش از تائید رای در دیوانعالی کشور با قید وثیقه از زندان آزاد شده بود، با خروج از کشور از تحمل حبس متواری شد.

گره کور در پرونده سقوط مرگبار فاطمه قضاتی

خرداد ماه سال 99 رسیدگی به پرونده مرگ مشکوک دختر 16 ساله ای به نام فاطمه قضاتی در دستور کار پلیس پرند قرار گرفت.در این پرونده دختر نوجوانی از طبقه یازدهم یک برج در پرند به پایین سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

در همان حال خانواده فاطمه از عموی ناتنی به اتهام قتل شکایت کرده و اظهار داشتند مرد جوان به نام (م.ن) قبل از حادثه با فاطمه جر و بحث کرده بود.زمانی که جر و بحث آنها بالا گرفت مرد جوان فاطمه را از پنجره پرتاب کرد.

به این ترتیب این فرد به عنوان مظنون پرونده بازداشت شد و در دفاع از خود اتهام قتل را انکار کرد و گفت فاطمه در حال درگیری، خودش را از پنجره پایین انداخت.

با گذشت 2 سال از پرونده در حالی که هنوز کیفرخواست دادسرا صادر نشده است، پرونده هم چنان در مرحله تحقیقات قرار دارد. در همین مرحله از رسیدگی تنها مظنون پرونده با تودیع وثیقه آزاد شد.

قاتل عارف حبیبی در ایستگاه آخر

اواخر اردیبهشت ماه سال 99 بود که عارف حبیبی ناگهان مفقود شد. 41 روز از مفقود شدن ناگهانی عارف حبیبی گذشته بود که بالاخره پدر دختر مورد علاقه عارف لب به اعتراف گشود و پرده از راز جنایت هولناک خود برداشت و اعتراف کرد با همدستی یکی از هم روستایی های خود عارف را به قتل رسانده و در چاه عمیقی حوالی روستا انداخته اند.

مادر عارف در آخرین گفتگوی خود با رکنا گفت:«وقتی با فاطمه در اداره آگاهی ملاقات حضوری داشتم او به من گفت که پدرش متوجه شده بوده که عارف در گوشی اش از فاطمه عکس دارد و به فاطمه گفته بوده به او پیام بده و او را به خانه بیاور.فاطمه هم این کار را کرده بود و بعد پدرش که قصد داشته عکس های فاطمه را از گوشی عارف پاک کند،دست به قتل عارف می زند.البته هنوز مشخص نیست قاتل اصلی پدر فاطمه است یا مرد روستایی اما فاطمه می گفت پدرم به من گفته بوده نمی گذارم تو به عشقت برسی و با عشق و عاشقی مخالفم.»

حکم قصاص برای پدر فاطمه صادر شده و در مرحله آخر قرار دارد.

مهرسام موالی در آغوش مادر

سال گذشته بود که ربوده شدن نوزاد 6 ماهه به نام مهرسام موالی خبر ساز شد.حدود 4 ماه در بی خبری از مهرسام برای مادر او روزهای تلخ و دردناکی شد.اما بالاخره با تلاش ماموران انتظامی کودک به آغوش مادرش بازگشت.

مادر مهرسام از عاملان ربودن فرزندش شکایت کرد و رسیدگی به این پرونده در مراجع قضایی آغاز شد اما هنوز ربایندگان به مجازات خود نرسیده اند.

دل گرمی مادر شهیدان فائزه و شهاب منصوری

فائزه و شهاب منصوری نام دو شهید جوان است که خون پاکشان در دفاع از حیثیت سرزمین توسط اعضای گروهک جندالله ریخته شد.فائزه منصوری همسر عبدالحمید ریگی بود که به خاطر دفاع از شیعه و همراهی نکردن با اهداف تروریستی این گروهک، توسط همسرش به شهادت رسید.برادر او شهاب منصوری نیز وقتی حاضر به همکاری با عبدالمالک ریگی نشد، توسط اعضای گروهک جندالله سر بریده شد.

قصه تلخ فائزه و شهاب که قلب هر وطن پرستی را به درد می آورد، چند سال قبل در فیلم شبی که ماه کامل شد به تصویر کشیده شد.

مادر فائزه و شهاب منصوری با حضور در جمع خانواده های داغدار پرونده های قتل؛با این عزیزان همدردی کرد و اظهار داشت:«دختران داغدار من که در پرونده های قتل عزیزان خود را از دست دادند، همیشه از من می خواهند برای آرامش قلب آنها دعا کنم.من از مسئولین خیلی ممنونم که به پرونده شهدای من به بهترین شکل رسیدگی کردند و عاملان جنایت دستگیر شده و به سزای عملشان رسیدند.خواهشی که دارم این است که به پرونده های بقیه عزیزان هم رسیدگی شایسته نجام شود تا قلب این عزیزان هم آرام گیرد.»

کدخبر: 838190 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟