جزئیات جلسات شبانه 4 مرد تبهکار در زندان / نقشه آن ها در شمال تهران ناکام ماند + عکس

به گزارش رکنا، شامگاه 24 مهر امسال، مرد میانسالی در تماس با پلیس گفت: زن همسایه مان به تنهایی زندگی می‌کند و امشب خانه نیست. اما از داخل خانه‌اش سر و صدا می‌آید و احتمال می‌دهم که دزد به خانه او زده باشد. بدنبال این تماس بود که مأموران گشت کلانتری راهی خانه مورد نظر در شمال تهران شدند. آنها با ورود به خیابان مورد نظر متوجه خودروی پژویی شدند که مردی پشت فرمان آن به انتظار بود و احتمال دادند مرد پژو سوار زاغزن و همدست سارقانی باشد که داخل خانه هستند.

با این احتمال مأموران به کمین نشسته و خودروی پژو را زیر نظر گرفتند، لحظاتی بعد سه مرد را مشاهده کردند که از ساختمان مورد نظر خارج شده و در حالی که ساکی به‌دست داشتند به سمت پژو رفتند. با اطمینان از اینکه آنها سارقان خانه هستند، مأموران به آنها دستور ایست دادند اما آنها سوار خودرو شده و فرار کردند.

در پی فرار متهمان، تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد و پژوسواران که مأموران را در چند قدمی خود می‌دیدند اقدام به تیراندازی به سمت آنها کردند. مردان فراری برای اینکه به دام پلیس نیفتند، حتی چندین خودروی عبوری را تخریب کردند تا اینکه در نهایت مأموران موفق به توقیف خودرو و دستگیری متهمان شدند.

در بازرسی از خودروی متهمان، مأموران اسلحه کلت کمری و تیرهای جنگی، چاقو، مواد مخدر، تعدادی گوشی سرقتی، مقداری طلای سرقتی، کلید، دستبند و... کشف شد.

در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که دو سرقت دیگر نیز در چند روز گذشته در همان حوالی رخ داده است که بازبینی دوربین‌های مداربسته حکایت از آن داشت سرقت‌ها توسط چهار مرد جوان که سوار بر پژو بودند، صورت گرفته است. گرچه متهمان چهره هایشان را پوشانده بودند، اما تطبیق تصاویر بدست آمده از دوربین‌ها، نشان ازآن داشت که دو سرقت دیگر نیز توسط اعضای این باند صورت گرفته است.

تشکیل باند در زندان

سردسته این باند در بازجویی ضمن اعتراف به سرقت‌ها گفت: تابستان سال 95 به اتهام سرقت دستگیر و به بازداشتگاه یکی از پایگاه‌های پلیس تهران منتقل شدم. در بازداشتگاه، یک سارق حرفه‌ای پیشنهاد فرار از بازداشتگاه را داد. یک هفته روی این فرار کار کردیم و در نهایت به همراه 5 نفر دیگر از طریق کانال تهویه هوا و تخریب دیوار بازداشتگاه موفق به فرار شدیم. اما یک ماه بعد هر 6 نفرمان دستگیر شدیم و به زندان افتادیم. بعد از تحمل حبس از زندان آزاد شدم. اما مجدد سرقت‌ها را شروع کردم تا اینکه به خاطر سرقت خانه و کیف قاپی بازداشت شدم و دوباره به زندان افتادم.

او ادامه داد: این بار در زندان با سه همدستم آشنا شدم که هر کدام از آنها متخصص سرقت از خانه بودند. شب‌ها در زندان دور هم جمع می‌شدیم وبرنامه‌ریزی می‌کردیم پس از آزادی از زندان یک باند حرفه‌ای سرقت از خانه‌های شمال تهران را تشکیل دهیم. حدود 6 ماه قبل، یکی یکی از زندان آزاد شدیم و وقتی هر 4 نفرمان بیرون آمدیم، نقشه‌ای را که در سر داشتیم اجرا کردیم.

به سراغ خانه‌های شمال تهران می‌رفتیم و با دیدن آپارتمان یا خانه ویلایی که چراغش خاموش بود زنگ خانه را به صدا درمی آوردیم. اگر کسی پاسخ نمی‌داد، با دیلم در را تخریب کرده و پس از ورود به خانه طلا و جواهرات را سرقت می‌کردیم. از آنجایی که احتمال می‌دادیم هنگام سرقت، صاحب خانه بیاید، با خودمان اسلحه می‌بردیم که اگر با صاحب خانه روبه‌رو شدیم با تهدید بتوانیم فرار کنیم. هر چه از سرقت بدست می‌آوردیم هم تقسیم بر تعداد اعضای گروه می‌کردیم. تازه این کار را شروع کرده بودیم که توسط پلیس دستگیر شدیم.

به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت، متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شدند و تحقیقات برای سرقت‌های احتمالی آنها ادامه دارد.

کدخبر: 835110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟