دردسر پولدار شدن پسر تنبل برای پدرش / گردش مالی بالا راز شیادی مرد قمار باز را فاش کرد + عکس

به گزارش رکنا؛ تحقیقات جامع پلیس، آن‌ها را به مردی 45 ساله رساند که از کار افتاده بود. اما تحقیقات نشان می‌داد که کارت بانکی اش اتفاقا خیلی هم به کار افتاده و مبالغ زیادی از طریق آن جابه‌جا شده است. این تناقض زمانی بیشتر شد که این فرد اعلام کرد اصلا کارت بانکی دست خودش نیست و پسر نوجوانش در برابر پلیس پس از شنیدن اتهاماتی که دامن او و خانواده‌اش را گرفته بود، بیان کرد: «باتوجه‌به وضعیت پدرم، می‌خواستم کار بی‌دردسری برایش پیدا کنم و با تبلیغات فضای مجازی به فردی رسیدم که مدعی بود به ازای هر کارت بانکی که دراختیارش قرار بگیرد، آن را در حوزه ارزرمز وارد می‌کند و به ازایش، ماهی ۶ میلیون تومان می‌دهد. من هم کارت را به او دادم، ولی نه‌تن‌ها پولی دست ما را نگرفت، بلکه الان دیگر نمی‌توانیم از یارانه مان هم استفاده کنیم.»

ماجرای این پرونده با ردزنی کارشناسان پلیس فتای خراسان‌رضوی آغاز شد. مأموران در بررسی‌های تخصصی توانستند رد یک شبکه فعال در حوزه قمار را بزنند که پول‌های دریافت‌شده را با تعدادی کارت مشخص جابه‌جا می‌کردند.

به دستور سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی، بررسی‌ها درباره این پرونده با قوت ادامه یافت و مأموران توانستند یکی از صاحبان کارت‌های بانکی را که پول‌های سرقتی از طریق آن جابه‌جا می‌شد، ردزنی کنند.

هر کارت اجاره‌ای؛ ۵۰۰ هزار تومان

پس از اینکه مشخص شد این فرد، مردی 45 ساله و از کار افتاده است و پسرش کارت او را به یک قمارباز اجاره داده است، با سرنخ‌هایی که پسر 17ساله دراختیار پلیس گذاشت و درپی تحقیقات میدانی، مأموران توانستند فردی را که اقدام به اجاره کارت‌های بانکی می‌کرد، در مشهد ردزنی کنند.

در ادامه این فرد دستگیر شد. متهم 26 ساله در رویارویی با ادله جرم ضمن پذیرفتن اتهامش، اعلام کرد که بیکار است و از طریق شبکه‌های اجتماعی با گروهی از گردانندگان سایت‌های قماربازی آشنا شده است که به او پیشنهاد داده‌اند به ازای هر کارتی که دراختیارشان بگذارد، ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

اعترافات متهم، منجر به شناسایی هشت شهروندی شد که همه‌شان در حاشیه شهر مشهد، متهم را ملاقات کرده بودند و به ازای دریافت مبالغی، کارت‌های بانکی‌شان را دراختیار وی گذاشته بودند؛ البته این کارت‌ها باتوجه‌به گردش پول‌های سرقتی در مدت ۱۰ روز، به دستور مقام قضایی مسدود شده بود.

شناسایی متهم اصلی در تهران

کارشناسان پلیس فتای خراسان‌رضوی در پیگیری این پرونده، با یافته‌های خود در فضای مجازی و سایتی که متهم از آن استفاده می‌کرد و با کمک سرنخ‌هایی که متهم دراختیارشان گذاشته بود، توانستند متهم اصلی و طراح سایت را که ساکن تهران بود، شناسایی کنند.

پس از اطمینان از نقش داشتن این افراد در این شیادی‌ها، هماهنگی‌های قضایی انجام شد و پلیس فتای تهران، مأمور شناسایی محل سکونت و دستگیری متهمان شد.

در ادامه، روز گذشته متهم اصلی و طراح سایت در مخفیگاهش در تهران دستگیر شد و تحقیقات از او برای مشخص شدن میزان جرایمش آغاز شده است.

قربانیانی که از خدمات بانکی محروم می‌شوند

به گفته رئیس‌پلیس فتای خراسان‌رضوی، در پرونده قماربازان، مال‌باختگان دو گروه هستند؛ عده‌ای که وارد سایت‌ها می‌شوند و بی‌تردید بازنده خارج می‌شوند و گروهی که با اجاره کارت‌های بانکی‌شان، به‌نوعی شیادان را کمک می‌کنند که این افراد پس از شناسایی بلافاصله حساب‌هایشان مسدود خواهد شد و از خدمات بانکی محروم می‌شوند.

سرهنگ جواد جهانشیری با اشاره به اینکه در این پرونده یک رابط در مشهد و دو نفر شامل طراح سایت و گرداننده در تهران دستگیر شده‌اند، بیان کرد: افرادی که کارت‌هایشان را اجاره داده‌اند، باید پاسخگو باشند و به‌نوعی در این میان متهم هستند؛ زیرا ناآگاهی از قانون، رفع‌کننده مسئولیت نیست.

وی ادامه داد: امروز ۶۲ درصد از جرایم رسیده به پلیس فتا، مربوط به حوزه اقتصادی است که میزان زیادی از آن‌ها به پرونده‌های شرط‌بندی و قماربازی مربوط می‌شود.

 

کدخبر: 832849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟