بازداشت 400 قاچاقچی و امحاء بیش از 4 هزار کیلو مواد مخدر در البرز

به گزارش رکنا؛ صبح امروز مراسم امحاء ۴ هزار و۲۶۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر مکشوفه توسط پلیس در البرز با حضور فرمانده انتظامی استان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز و تعدادی از مسئولان استانی و انتظامی در یکی از نقاط شهر کرج برگزار شد.

سردار "عباسعلی محمدیان" در این مراسم ضمن تبریک هفته فراجا به خدمتگزاران مردم در فرماندهی انتظامی استان گفت: این هفته بهانه‌ای برای نمایش توفیقات و عملکرد انتظامی کشور در زمینه های مختلف از جمله هوشمند سازی و جذب مشارکت های مردمی است.

وی با بیان اینکه برای پلیس بیش از ۷۰۰ ماموریت تعریف شده و مبارزه با مواد مخدر یکی از این ماموریت ها است، گفت: فرماندهی انتظامی کشور در مسیر مبارزه با مواد مخدر بیش از ۴ هزار شهید تقدیم انقلاب و مردم کرده است.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه اقدامات فراجا در حوزه مواد مخدر خدمت به جامعه بشریت و تمام مردم دنیا است، افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علیرغم مشاهده خدمات پلیس ایران در حوزه مواد مخدر علاوه بر اینکه هیچ گونه پشتیبانی انجام نمی دهند، در زمینه تامین تجهیزات کارشکنی هم می کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی مبارزه با مواد مخدر را برای خود یک تکلیف شرعی می داند، اضافه کرد: فرماندهی انتظامی استان البرز در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۲ تن انواع مواد مخدر را کشف کرده که هر گرم آن می تواند یک جوان را از چرخه زندگی سالم خارج کند.

وی افزود: در سال جاری نیز علیرغم کاهش کشت خشخاش در کشورهای همسایه شرقی، بیش از ۱۲ تن انواع مواد مخدر در استان البرز کشف شده که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۲ درصدی بوده ایم.

سردار محمدیان با اشاره به سختی های فعالیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان ساخت: کار ماموران مبارزه با مواد مخدر مجاهدت خاموش است و دیده نشدن تلاش های این عزیزان نشان از مظلومیت آنها دارد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در سال جاری ۱۴ هزار نفر در استان البرز در حوزه مواد مخدر دستگیر شده اند، گفت: بیش از 400 نفره این افراد قاچاقچیان حرفه‌ای و ۴ هزار نفر آنها خرده فروشان مواد مخدر بودند.

ارشدترین مقام انتظامی استان البرز از جمع آوری و تحویل بیش از ۲ هزار معتاد متجاهر به کمپ های ماده ۱۶ اظهار داشت: این رقم نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

سردار محمدیان با بیان اینکه راه اندازی کمپ های ماده ۱۶ وضعیت شهر در حوزه معتادان متجاهر خیلی بهبود یافته است، خاطرنشان کرد: انشالله با پیگیری های استاندار محترم این کمپ ها در همه شهرستان های استان البرز راه اندازی خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان از مجموعه قضائی و سازمان های مردم نهاد و سمن ها در همکاری با پلیس برای مبارزه با مواد مخدر تقدیر کرد، تصریح کرد: در مراسم امروز بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر امحاء خواهد شد تا بخشی از تلاش های ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر به نمایش گذاشته شود.

 

کدخبر: 832394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟