کلاهبرداری اینترنتی در استان بوشهر ۸ درصد کاهش یافت

به گزارش رکنا؛ سرهنگ مهدی قاسمی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت هفته نیروی انتظامی دومین پویش مردمی خرید امن همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر برگزار شده است.

وی پیشگیری از افزایش شکل‌گیری کلاهبرداری اینترنتی ، افزایش سواد سایبری کاربران، استفاده مناسب و مؤثر از فضای مجازی در خانواده‌ها و همچنین ایجاد گفتمان سواد فضای مجازی را از مهمترین اهداف این پویش عنوان کرد.

قاسمی از برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع آسیب‌های استفاده بی رویه از اینترنت و بازی‌های آنلاین با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برای طیف دانش‌آموزان مقطع ابتدایی سطح استان خبر داد و افزود: افتتاح نمایشگاه ثابت آشنایی با آسیب‌های فضای مجازی در محل ساختمان پلیس فتا استان و بازدید دانش‌آموزان مدارس منتخب از شهر بوشهر از دیگر برنامه‌ها است.

آموزش پیشگیرانه دیجیتال

رئیس پلیس فتای استان بوشهر با اشاره به تولید بسته آموزشی پیشگیرانه دیجیتال در قالب‌های نوین و انتشار در فضای مجازی و رسانه‌ها، بیان کرد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به تقدیر از فعالان حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس و کارگاه آموزشی برای مدارس در طول هفته و حضور کارشناسان پلیس فتا در صداوسیما و رسانه‌ها برای ارائه آموزش و توصیه‌های پیشگیرانه، جهت اجرای هرچه بهتر دومین پویش مردمی خرید امن برگزار شد.

سرهنگ قاسمی از تمامی زحمات و تلاش‌های معاونین، کارشناسان و هنرمندان استان که با پلیس فتا در راستای تحقق اهداف و رسالت خطیر خود یعنی ارتقای آگاهی عمومی و سواد رسانه‌ای، پیشگیری اجتماعی و در نهایت ایجاد امنیت پایدارتر در فضای مجازی، در طول یک ساله اخیر تشکر و قدردانی کرد.

کشف ۹۷ درصد جرایم

رئیس پلیس فتای استان بوشهر از افزایش پنج درصدی شکل‌گیری انواع جرایم سایبری در سطح استان خبر داد و گفت: بیش از ۹۷ درصد جرایم شکل گرفته، کشف شد.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال با وجود اینکه جرم کلاهبرداری اینترنتی به میزان هشت درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته ولی بیش از ۴۸ درصد از موضوع پرونده‌هایی که در پلیس فتا استان پیرو شکایت مردم تشکیل شده، تحت همین موضوع کلاهبرداری اینترنتی است.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر گفت: بیش از ۹۸ درصد از این پرونده‌ها منتج به کشف شده و عملاً ۴۹ درصد از کل کشفیات جرایم سایبری استان در سال جاری با همین عنوان بوده است.

 

کدخبر: 832221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟