مصدومیت بیش از ۲ هزار مامور فراجا در ناآرامی‌ های اخیر

به گزارش رکنا؛  سردار قاسم رضایی، جانشین فراجا در چهاردهمین نشست فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشورهای خارجی مستقر در تهران که صبح امروز برگزار شد، درباره ناآرامی‌ها در روزهای اخیر گفت: هر کسی، هر صنفی گروهی بخواهد آرامش مردم را برهم بزند مانند همان اراذل و اوباش چه یک بار باشد و چه چند بار برای پلیس فرقی نمی کند. برهم زدن آرامش مردم خط قرمز پلیس است.

جانشین فراجا تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر در ابتدا یک اتفاقی افتاد و برخی از افرادی که یا مغرضانه، یا ناشیانه و یا نا آگاهانه اظهار نظرهایی کردند که صدرصد هم غیرکارشناسی بود، باعث ابهام در جامعه شد و این حرکت ها خود به خود یک خوراکی به استکبار، دشمن اصلی، صهیونیست‌ها و منافقین مرده داد. این افراد آگاهانه و ناآگاهانه این کار را کردند و در هزینه هایی که برای کشور ایجاد شده سهم دارند و باید پاسخ مردم را بدهند و حتما دستگاه قضایی به اینها رسیدگی خواهد کرد.

وی ادامه داد: اینها فتنه را درست کردند و به مردم خسارت زدند چقدر خسارت عمومی و شخصی به مردم وارد شد اینها بیت المال است. برآورد ما از جمعیتی که می آیند این است که نسبت به اصل جمعیت نظام هیچ است اما به اسم دانشجو و صنوف مختلف می آیند بخش اعظمی از اینها احساسی می آیند و توجیه می شوند، اما تعداد معدودی از آنها مزدوری می‌کنند.

وی با اشاره به دستگیرشدگان گفت: در این دستگیری های اخیر از منافقان، چپ‌ها، گروه‌های منحله مانند کوموله و دموکرات و مسلح دستگیر شده اند مردم نمی پذیرند که این افراد بیایند و اغتشاش ایجاد کنند و خسارت بزنند. پلیس با این افراد قاطع برخورد می کند.

او با بیان اینکه پلیس از تجمعات قانونی حمایت می‌کند، گفت: مردم اعتراض دارند و می آیند اعتراض می کنند ما از آنها حمایت می کنیم و کنترل و پوشش انتظامی می دهیم اما زمانی که افرادی بخواهند از این  اعتراضات سوءاستفاده کنند که این کار را هم می کنند ماشین آتش می زنند، ماشین‌های خدمات شهری را آتش می زنند این اعتراض نیست، اغتشاش است و هیچ مردمی و هیچ کشوری این را نمی پذیرد. قانون به ما گفته است که مسئول برخورد قانونی با مجرمان و هنجارشکنان هستید و این وظیفه ذاتی ما است حالا بخاطر جوسازی وظیفه ذاتی مان را کنار بگذاریم هیچ وقت چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: کشته سازی از ترفندهای آنها است یک جای دیگر می زنند و بعد می‌گویند در تجمعات بوده است وظیفه ذاتی ما در کنار مردم و با مردم بودن است و برابر خواست مردم قانونی عمل کردن است.

وی ادامه داد: اگر کسب و کار برخی ها مشکل ایجاد شده، همان کسانی که به خیابان آمده اند باید پاسخگو باشند یا افرادی که اینها را تحریک کردند باید پاسخگو باشند برخی از این افراد خفته بودند مردم اینها را مطرود کرده بودند و نفسی نداشتند حالا اظهار نظر می کنند.

جانشین فراجا تصریح کرد: همان کسی که فتنه ۸۸ را ایجاد کرد و کلی خسارت به بار آورد حالا اظهار نظر می کند واقعا خجالت نمی کشند از مردم و باز هم اظهار نظر می کنند کسانی که خیانت در امانت کردند و اختلاس کردند و مرجع قضایی به تخلفات آنها رسیدگی کرده حالا اظهار نظر می کنند که هوای مردم را دارند چرا زمانی که مسئولیت داشتند خیانت در امانت کردند حالا حامی مردم شده اند مردم می‌فهمند و در مقابل صحبت‌های آنها صرفا می خندند و می‌گویند باز تو اظهار نظر می کنی.

وی با اشاره به آمار مصدومان فراجا ادامه داد: بیش از دو هزار نفر از همکاران ما با سنگ، چوب و تیر مصدوم شده اند تعدادی هم از نیروی انتظامی، بسیج و سپاه شهید شدند، اما هیچ کدام از اینها باعث مماشات نمی شود و خویشتنداری هم حدی دارد. تابلوی ما به عنوان پلیس مقتدر و مهربان در همه اجزای ما جاری است.

منبع: ایلنا

کدخبر: 831980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟