انهدام باند بزرگ کارچاق کن در گرگان / پول های میلیاردی برای کارهای توخالی

به گزارش رکنا؛ حیدر آسیابی صبح دوشنبه اظهارکرد: با اشراف اطلاعاتی حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان یک باند کارچاق کن سازمان یافته در گلستان شناسایی شد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: این افراد با ادعای نفوذ در یکی از مراجع قضایی کشور، میلیاردی از افرادی که قربانی این باند شده بودند، پول می‌گرفتند.

آسیابی ادامه داد: اعضای این باند با پرسه در محوطه دادگستری‌های استان، طرفین پرونده‌های مهم را از طریق رابطانی که در استان‌ها داشتند، شناسایی و اعتماد آنها را جلب می‌کردند و سپس با این ادعا که، در دستگاه قضایی و سایر نهادهای حاکمیتی نفوذ دارند و می‌توانند رای پرونده را در مراجع قضایی تغییر دهند، فقط در یک پرونده، درخواست 2 میلیارد تومان کرده بودند.

وی بیان کرد: اعضای اصلی این باند ۶ نفره، زمانی لو رفتند که کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان به پرسه‌های یک نفر در محوطه دادگستری شهرستان بندرترکمن مشکوک شدند و در بررسی‌ها مشخص شد این افراد اعضای باند سازمان یافته‌ای هستند که دامنه فعالیت‌های آنها در استان‌های گلستان و مازندران، گسترده است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با رصد اطلاعاتی کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، دو نفر از اعضای این باند پس از دریافت ۷۰۰ میلیون تومان پیش پرداخت برای یک پرونده، دستگیر شدند.

آسیابی با بیان اینکه رد پای این افراد در چند پرونده دیگر هم شناسایی شده است افزود: تحقیقات ادامه دارد و تاکنون دو عضو این باند دستگیر شده‌اند و 4 عضو اصلی دیگر این باند هم شناسایی شده‌اند و تحت تعقیب هستند.

وی گفت: این مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی، پس از دریافت پول از افراد، فرار می‌کردند و اصحاب پرونده زمانی می‌فهمیدند سرشان کلاه رفته است که، نه تنها تغییری در روند پرونده ایجاد نشده است بلکه پولشان را هم از دست داده‌اند.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه همه توان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان را بر شناسایی و برخورد با کارچاق کن‌ها و مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی متمرکز کرده‌ایم به هم استانی‌ها توصیه کرد: پرونده خود را از مسیرهای قانونی دنبال کنند و در صورت مواجهه با افرادی که ادعای حل و فصل پرونده آنان را، از مسیرهای غیرقانونی دارند، فریب نخورند.

 

کدخبر: 830206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟