حجم ویدیو: 40.12M | مدت زمان ویدیو: 00:04:13
حجم ویدیو: 40.12M | مدت زمان ویدیو: 00:04:13

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا؛ سرهنگ جلیل موقوفه ای رئیس پلیس پیشگیری تهران در تشریح این خبر بیان کرد: عملیات کلانتری 134 شهرک قدس در حال گشت زنی در محله سعادت آباد  به یک دستگاه خودرو سواری پژو با 2 سرنشین که در حال پرسه زنی اطراف خودروهای پارک شده بودند مشکوک می شوند .

وی با بیان اینکه ماموران ابتدا شماره پلاک خودرو را استعلام که مشخص شد اصالت نداشته و جعلی است، عنوان کرد: ماموران سریعاً وارد عمل شدند اما راننده خودرو با مشاهده خودرو پلیس با سرعت از محل متواری گشت.

ماموران با اعلام مشخصات خودرو متهمان به سایر واحد های گشتی و با اجرای طرح مهار در یک تعقیب و گریز چند دقیقه ای متهمان را دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد پلاک های خودرو جعلی و دست ساز بوده و از داخل خودرو تعداد 11 دستگاه انواع باطری خودرو کشف شد که متهمان 32 و 35 ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت محتویات به خصوص باطری خودرو در محله سعادت آباد با همدستی یکدیگر اعتراف  کردند که کلیه مال باختگان در این رابطه شناسایی شدند.

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به سوابق متهمان در امر سرقت و تحمل حبس در زندان در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد .

گفت و گو با متهمان

سارق می گوید که همه چیز از بعد از فروش ماشین برای تامین جهیزیه دخترش شروع شده است.

آرمین سارق جوان با دوستش تازه دست به دزدی زده بودند که ماموران مچشان را به موقع گرفتند. گرچه به همین سادگی ها دم به تله ندادند، اما فرارشان ناموفق بود.  اگر تیر ماموران خطا می رفت،  شاید تا الان باطری ها را آب می کردند و پولی به جیب می زدند. اما تیر ماموران دقیق چرخ ماشینشان را پاره کرده بود. تیر بعدی شیشه ماشینشان را پایین آوره  و حتی به صندلی هم رسیده بود. دود زیادی را هم که اندیشیده بودند تا به هنگام فرار از آن استفاده کنند، زیاد به کمکشان نیامد.آنها از دودزا استفاده کردند تا پلیس موفق به شناسایی پلاک نشود اما باز هم به دام افتادند.

آرمین 26 ساله است. او تا قبل از تشکیل این باند، هیچ سابقه ای نداشته است.  رفیقش مثل دیگر سارقان، بی پولی را عامل این سرقت های شبانه می داند. آنها ادعا می کنند که تازه کارند.

آرمین می گوید که تنها راننده بوده است و  دوستش دزدی های اصلی را انجام می داد.  دوست او هم ادعا می کند که فقط در کاپوت پراید را بلد است باز کند. او می گوید به راحتی با یک پیچ گوشتی میتواند این کار را انجام دهد. تازه، دستی به پراید های شهرک غرب برده بودند که دیگر خلافشان، ادامه نیافت. نهایت سطح درسش پنجم ابتدایی است و تعداد  زیاد خواهر برادر هایش را عامل اصلی درس نخواندن می داند. گویا 10 نفر بوده اند و امکانات زندگی شان، تقسیم بر 10 می شده است.دوست آرمین می گوید:«مدتی قبل برای تامین جهیزیه دخترم ماشینم را فروختم. از آن به بعد بود که به فکر سرقت افتادم.یک ماه بود سرقت را شروع کرده بودیم و در این مدت تنها باتری سه ماشین را سرقت کردیم.»

دوست سارق آرمین به توانایی اش در باز کردن در کاپوت می اندیشد و با اکراه میگوید: اگر قفل ضد سرقت و قفل کاپوت داشته باشید، شاید نتوانم درش را باز کنم!

اما به هرحال باتری هایی را که با تلاش خودشان دزدیده بودند را  بعد از شکستن به ضایعاتی ها می فروختند. و حداکثر پولی که دستشان را می گرفته 350 هزار تومان بوده است. او این همه دردسر را برای فروش 7 باطری به جان خریده و اکنون پشیمان است.

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 829109 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟