این هکر خانه ها را دید می زد ! / فیلم های سیاه از زن و شوهرها با نصب دوربین

به گزارش رکنا ، سرهنگ «موسوی» رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت شهروندی مبنی بر اینکه شخصی با هک دوربین مدار بسته منزلشان و با تهدید به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی، اقدام به اخاذی از وی را کرده، موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان این پلیس پس از ثبت اظهارات شاکی، اقدامات اولیه را آغاز نمودند و در بررسی‌ها و اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته موفق به شناسایی و دستگیری هکر جوانی که اقدام به نصب دوربین‌های مداربسته می‌کرد، شدند.

وی در اعترافات خود عنوان داشت: پس از نصب دوربین در منازل اقدام به نصب برنامه دوربین‌ها بر روی گوشی همراه خود کرده و با داشتن رمز و پسورد سیستم DVR اقدام به ضبط فیلم دوربین‌ها و تهدید و اخاذی از مالکین را نموده است.

این مقام مسئول از شهروندان خواست: از نصب دوربین در اماکن خصوصی جدا خوداری نمایند و برای نصب در (پارکینگ و راهرو‌ها و…) از شرکت‌های خدمات دهنده معتبر استفاده کنند و حتما نسبت به تغییر نام کاربری و رمز عبور دوربین‌های مدار بسته بلافاصله پس از نصب و بصورت دوره‌ای اقدام نمایند.

این مقام مسئول هشدار داد: در ماده ۷۲۹ بخش یکم تعزیرات قانون مجازات، دسترسی غیرمجاز به سامانه‌های رایانه‌ای و یا مخابراتی، مجازات حبس از ۳ ماه تا یک سال و جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

 

کدخبر: 827607 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟