2 مرد در قزوین چرا اعدام نشدند + جزییات

به گزارش رکنا؛  به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، در راستای پویش به عشق حسین(ع) می‌بخشم، ۲ محکوم‌ به قصاص باگذشت اولیای دم در محمدیه از قصاص نفس رهایی یافتند.

‌علی شعبانی، رئیس‌کل دادگستری استان قزوین، با اعلام این خبر گفت: بدون شک گذشت از قصاص یک سنت نیکو و حسنه است که اثرات و ثمرات خوبی را برای جامعه در پی خواهد داشت و قطعاً نزاعی که با مصالحه حل‌وفصل شود، برای همیشه کینه‌توزی‌ها را برطرف می‌کند و امیدواریم فرهنگ گذشت بیش‌ازپیش در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: این ۲ محکوم‌ به جرم قتل عمد به قصاص نفس محکوم‌شده و چندین سال در انتظار تأیید و اجرای حکم قصاص در زندان مرکزی قزوین به سر می‌بردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری، شعبانی خاطرنشان کرد: در راستای پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» و با تلاش‌های دادستانی، شورای حل اختلاف و معتمدین بخش محمدیه و با برگزاری جلسه مصالحه با اولیاء دم مقتولین، این۲خانواده از حق قانونی خود گذشتند و نسبت به قصاص نفس محکومین اعلام رضایت کردند.

این مقام قضایی استان در پایان تصریح کرد: این دو محکوم از قصاص رهایی یافته و پس از تحمل جزای عمومی جرم قتل ، از زندان آزاد خواهند شد.

کدخبر: 826402 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟