رحیمی: وزیر کشور دستور برخورد با خاطیان احتمالی را داده است /  هیچ خشونتی اتفاق نیفتاد اما خواسته خانواده مهسا امینی در اولویت است + صوت
حجم ویدیو: 82.78M | مدت زمان ویدیو: 00:05:06

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در روزهای اخیر خبر بازداشت مرحومه مهسا امینی ، دختر 22 ساله اهل سقز توسط گشت ارشاد در تهران و سپس جان باختن این دختر جوان در بیمارستان کسری به داغ ترین و البته دردناک ترین خبر فضای رسانه ای و مجازی کشور تبدیل شده است.

آن طور که در خبرها آمده است، روز سه شنبه 22 شهریور، مهسا امینی در حالی که برای سفری تفریحی به همراه خانواده به تهران آمده بود، در حوالی ایستگاه متروی حقانی، توسط گشت ارشاد بازداشت و سپس مطابق اظهارات مقام نیروی انتظامی برای توجیه و اخذ تعهد به یکی از مقرهای پلیس تهران بزرگ منتقل می شود. در این میان اما اتفاقاتی رخ می دهد که این دختر جوان در مقر پلیس دچار سکته شده و بلافاصله به بیمارستان منتقل می شود، اما متاسفانه عصر امروز در بیمارستان جان خود را از دست می دهد.

در این میان با توجه به ابهاماتی که درباره نحوه فوت مهسا امینی وجود دارد، اخیرا فرماندهی انتظامی کل کشور ضمن انتشار ویدئوی لحظات حضور ایشان در مقر انتظامی، با صدور اطلاعیه ای تاکید کرده است که «تصاویر ضبط شده دوربین های مدار بسته از لحظه ورود وی به مقر انتظامی تا انتقال توسط اورژانس به رویت خانواده وی رسیده است. توضیح اینکه بر اساس رسیدگی دقیق به عمل آمده از زمان انتقال وی به خودرو و همچنین در مکان مزبور هیچ گونه برخورد فیزیکی با ایشان انجام نشده است.»

61775455

انتظار خانواده امینی درباره رسیدگی دقیق به پرونده

در همین راستا از بهزاد رحیمی ، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی که امروز در شهرستان سقز به نزد خانواده امینی رفته و همچنین با ارسال نامه ای به وزیر کشور خواستار پیگیری ویژه پرونده مهسا امینی شده است، درباره آخرین وضعیت پرونده این مرحومه سوال کردیم و او نیز در پاسخ به رکنا گفت: من به محض اطلاع از این اتفاق تلخ، با خانواده امینی تماس گرفتم و بعد هم به دیدار پدربزرگ و سایر بستگان مرحومه در شهرستان سقز رفتم. خانواده امینی انتظار دارند که به این پرونده به صورت دقیقی رسیدگی شود و اکنون منتظر اعلام نظر نهایی فراجا و پزشکی قانونی هستند.

وی افزود: به عنوان نماینده شهرستان سقز، وظیفه دارم که تا آخرین مرحله از خانواده امینی حمایت کنم. در همین راستا هم با وزیر کشور صحبت کردم و هم با ایشان مکاتبه داشتم و خواستار آن هستم که ابعاد مساله به صورت شفاف مشخص شود تا موضوع مورد سوء استفاده رسانه های معاند قرار نگیرد. خانواده امینی در شهرستان سقز نیز از همه مسئولان انتظار دارند که ماجرای فوت دخترشان به شکل دقیق پیگیری شود.

وعده وزیر کشور برای ارائه پاسخ روشن به افکار عمومی

رحیمی درباره نتایج صحبت های خود با وزیر کشور توضیح داد: وزیر محترم کشور به من گفتند که به معاون خود دستور داده است که ابعاد مساله به صورت دقیق روشن شود و ایشان تاکید کرد که اگر در این ماجرا خطایی صورت گرفته باشد، قطعا با خاطیان برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که خون این عزیز پایمال شود و پاسخ روشنی را هم به خانواده مرحومه و افکار عمومی ارائه خواهند کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: هنوز نظر پزشکی قانونی درباره این پرونده مشخص نشده است و قطعا این نهاد نیاز به بررسی های بیشتری برای اعلام ابعاد دقیق ماجرا دارد. اما با توجه به تصاویر دوربین مداربسته پلیس، به نظر می رسد خانم امینی در مقر نیروی انتظامی بر اثر استرس و فشارهای عصبی از حال رفته است و متاسفانه در فاصله انتقال به بیمارستان نیز به کما رفت.

همچنان باید منتظر گزارش پزشکی قانونی باشیم

رحیمی در پاسخ به رکنا درباره این که آیا خشونت پلیس باعث بدحال شدن مرحومه مهسا امینی شده است یا خیر، توضیح داد: من ضمن صحبتی که با مسئولان داشتم و البته فیلمی که پلیس از مقر انتظامی منتشر کرده است، برداشت می کنم که خشونتی توسط پلیس اتفاق نیفتاده است. به نظرم افکار عمومی هم با پخش این فیلم مشاهده کردند که در لحظاتی که مرحومه در مقر پلیس حضور داشت، هیچ خشونتی اتفاق نیفتاد، ولی همچنان باید منتظر گزارش پزشکی قانونی باشیم.

نماینده مردم سقز و بانه ادامه داد: اعضای خانواده، بستگان، ریش سفیدان شهرستان سقز و سایر همشهری های مرحومه امینی در سقز نگران و ناراحت هستند، اما خواسته اصلی آنها روشن شدن ابعاد ماجرا است و تقاضا دارند که اگر خطایی در این خصوص رخ داده، خاطیان مشخص شوند و علیه آنها اعمال قانون صورت گیرد. همچنین مردم سقز از مسئولان استان انتظار پیگیری دقیق پرونده را دارند و ما هم موظف به انجام این کار هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: از همه کسانی که ماجرای فوت تلخ مرحومه امینی را از دور می بینند، خواهش می کنم که اظهار نظرهای نامتعارفی نداشته باشند تا مورد بهره برداری افراد فرصت طلب و سودجو قرار نگیرد. از همکاران خودم و تمام فعالان رسانه ای کشور نیز تقاضا دارم که برای بازگشت آرامش به خانواده مرحومه و همدردی با این خانواده از اظهار نظرهای شتابزده خودداری کنند.

کدخبر: 826046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟