پسر نوجوان سرکرده باند سارقان بزرگ‌ سال بود! / پلیس مشهد فاش کرد +  عکس

به گزارش رکنا، چند روز قبل افسران گشت انتظامی که به منظور برخورد قاطع با یغماگران اموال مردم و با دستورات ویژه سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) وارد عملیات شده بودند، به یک دستگاه خودروی پژو پارس برخورد کردند که یک دستگاه دوچرخه بدون لاستیک را لابه لای صندلی عقب قرار داده بود.

هوشیاری نیروهای گشت انتظامی و طرح چند سوال انحرافی نشان داد که دوچرخه مذکور سرقتی است و سرنشینان خودرو آن را از پارکینگ یک منزل در خیابان خیام 62 به سرقت برده‌اند. 

با لو رفتن این ماجرا، دو متهم مذکور به مقر انتظامی هدایت شدند و با نظارت سرهنگ ابراهیم خواجه پور (رئیس کلانتری آبکوه) بازجویی شدند. متهمان اعتراف کردند از اعضای یک باند سرقت هستند و در مناطق بولوار شهید موسوی قوچانی و خیام دست به سرقت زده‌اند و سپس دوچرخه‌های مسروقه را نیز به یک مالخر حرفه‌ای در خیابان ابوطالب 80 فروخته‌اند. 
در پی اعترافات دو متهم مذکور بلافاصله گروه ویژه‌ای از افسران تجسس به سرپرستی سروان طیوری(رئیس تجسس کلانتری) وارد عمل شدند و با کسب دستورات قضایی از قاضی فرهمند نیا(جانشین معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) مغازه بزرگی را شناسایی کردند که به شکل پارکینگ انباری از آن استفاده می‌شد. 
بررسی‌های نامحسوس پلیس نشان داد مغازه مذکور پاتوق مالخران و سارقان است بنابراین آن‌ها در یک عملیات غافل گیرانه، پنج متهم را هنگام مصرف مواد مخدر دستگیر کردند که مشخص شد یک نوجوان  هدایت باند سرقت را به عهده دارد که اعضای آن بین 35 تا 50 ساله هستند. در بازرسی از این مخفیگاه دزدان نیز علاوه بر کشف چند دستگاه موتورسیکلت و دوچرخه سرقتی، تعدادی مدارک شناسایی و کارت‌های سوخت نیز پیدا شد.
با انتقال متهمان به کلانتری، راز چندین فقره سرقت از پارکینگ منازل هم در حالی فاش شد که متهمان با بریدن قفل موتورسیکلت و دوچرخه آن‌ها را می‌ربودند.
از سوی دیگر نیز با شناسایی برخی مال باختگانی که مدارک شناسایی آنان در مخفیگاه سارقان سابقه دار کشف شده بود، ماجرای دستبرد اعضای این باند به محتویات داخل خودروها نیز لو رفت.از سوی دیگر ادامه تحقیقات نیروهای تجسس کلانتری آبکوه بیانگر آن بود که برخی از اعضای این باند متواری شده‌اند که تلاش پلیس با دستورات ویژه قاضی شعبه 218 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد برای دستگیری آنان ادامه دارد.
شایان ذکر است، سرکرده این باند روانه کانون اصلاح و تربیت شده است و اعضای دیگر باند نیز با صدور قرار وثیقه‌های سنگین به زندان انتقال یافتند تا بررسی‌های بیشتری درباره دیگر جرایم احتمالی اعضای این باند صورت گیرد.
سجادپور
کدخبر: 823505 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟