فیلم گفتگو با 2 موبایل قاپ تهرانی که در شمال تهران جولان می دادند / ببینید
حجم ویدیو: 68.60M | مدت زمان ویدیو: 00:06:26

به گزارش رکنا؛ با اعلام شکایت های سریالی شهروندان شمال شهر تهران با موضوع گوشی قاپی همراه با تهدید و ارعاب، موضوع رسیدگی در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

 سرهنگ محمدباقر قدم زاده سر کلانتر یکم شمال تهران از دستگیری تعدادی از سارقین و زورگیران شمال تهران خبر داد وگفت:از مدتی قبل،شکایت های متعدد شهروندان با موضوع سرقت های موبایل در مناطق شمالی تهران اعم از ولنجک و الهیه و فرشته به پلیس مخابره شد.گروه های عملیاتی  ما موفق به شناسایی سارقین با بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته و اطلاعات  شاکیان شدند.

سرهنگ قدم زاده در ادامه افزود: در زمان دستگیری از متهمان یک قبضه چاقو کشف شد. و طبق اعترافات ، زورگیران گوشی های آیفون را زیر یک میلیون تومان، تقریبا 700 الی 800 هزار تومان، و گوشی های سامسونگ را زیر 500 هزار تومان میفروختند.

سرکلانتری یکم پلیس پیشگیری تهران در خصوص شگرد سارقان به رکنا گفت: خودروهایی را که در ترافیک توقف داشتند،زیر نظر میگرفتند و پس از نزدیک شدن به آنها، با چاقو راننده را تهدید کرده و اموال قیمتی نظیر موبایل و طلا و جواهرات را به سرقت می بردند و روز بعد هم این وسایل قیمتی را به افراد مالخر میفروختند.

وی افزود: در برخی دیگر از سرقتها با تحت نظر قرار دادن سوژه هایشان در فرصتی مناسب اقدام به قاپیدن گوشی موبایل می کردند و در صورتی که طعمه هایشان مقاومت می کردند آنها را با چاقو تهدید و سپس سوار بر موتور پا به فرار می گذاشتند.

با دزدان برخورد جدی شود!

شاکیان پرونده همگی در مناطق شمالی تهران بودند که مورد حمله سارقان قرار گرفته اند. یکی از آنها که زن جوان است میگوید، در حال پارک ماشین بودم که ناگهان موبایلش را قاپیدند.

سارقان، موبایل دیگری را در فرحزاد از مرد جوانی قاپیده اند. جوان تقریبا 30 ساله ای که به همراه دوستانش در ترافیک گیر کرده بود که ناگهان سارق خشن چاقوی زورگیر را زیر گلویش گذاشت. او که ترسیده بوده و تا بحال چنین تجربه ای نداشته، بدون هیچ مقاومتی تسلیم سارق چاقو به دست شد و گوشی موبایلش را در اختیار این دزد جوان قرار داد.

سارقان یا زورگاران علاوه بر موبایل، موتور هم دزدیده اند. یکی از مال باخته ها که موتورش را برده بودند میگفت: اول برای دزدیدن موبایلم آمده بودند ولی وقتی مقاوت کردم و سنگی برادشتم، و از موتورم کمی دور شدم؛ انگار لقمه ای چرب تر نصیبشان شد.موتور را بردند.

این شاکیان همگی یک تقاضا داشتند و آن هم اشد مجازات بود. دختر جوان میگفت:ماموران این همه زحمت میشکند و با جانشان بازی میکنند و سارقان را دستگیر می کنند. ولی دزدان بعد از مدتی حبس دوباره آزاد می شوند و دوبار دست به سرقت می زنند.

رفیق ناباب کار دست 2 جوان تهرانی داد

متهمان پرونده اولین بار است که قانون گلویشان را گرفته است. جوانانی 17 و 19 ساله که به تازگی دزد شده اند.

 پدرش میگوید هیچ وقت مشکل مالی نداشته و معلوم نیست برای چه سراغ دزدی رفته است؟ او مهمترین دلیل راه کج فرزندش را، رفیق نا اهل میداند. 

بازداشت 2 موبایل قاپ خشن منطقه ولنجک

کدخبر: 823404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟