دختربچه 12 ساله مرگ را در ساحل بندر چارک دید + جزییات دلهره آور

به گزارش رکنا؛ ذکریا صفری، ناجی دختر بچه در بیان جزییات این حادثه افزود: حوالی ساعت ۱۷ عصر گذشته(ششم شهریورماه) یک خانواده 6  نفره با خودرو پارس سفید رنگ وارد پارک ساحلی بندر چارک شده که در غفلت خانواده دختر بچه ۱۲ ساله آنها همراه دو بچه دیگر به کنار ساحل می روند.

وی ادامه داد: بچه ها در کنار ساحل درحال شن بازی بودند که ناگهان یکی از آن بچه ها اسیر امواج متلاطم دریا می‌شود.

صفری با بیان اینکه سر و صدای کودکان نظر جمعیت حاضر در محل را به آن نقطه از ساحل جلب کرد، خاطرنشان کرد: با دیدن شرایط اضطراری بلافاصله خود را به محل رساندم و دختر بچه را از آب گرفته و به محل امنی از ساحل انتقال دادم.

این خدمه ناجی ۳ بیان کرد: درحالی که ریه فرد مضطر کاملا از آب پر شده بود شروع به عملیات احیا (cpr) کرده و پس از تخلیه آب از ریه صدای ناله دختر بچه حاکی از بازگشت او به زندگی بود.

وی اضافه کرد: دختر بچه بعد از عملیات احیاء بلافاصله به بیمارستان امام رضا(ع) چارک منتقل و سپس برای انجام مراقبت‌های پزشکی بیشتر به بیمارستان لنگه اعزام شد.

صفری با اشاره به اینکه پس از اطمینان پزشکان از مساعد بودن حال عمومی، دختر بچه از بیمارستان مرخص و به آغوش خانواده‌اش بازگشت، اظهار کرد: با توجه به جذابیت سواحل برای کودکان و نوجوانان، اغلب آنها به دور از چشم بزرگترها وارد دریا شده و با توجه به عدم آشنایی به فنون شنا و بقا دردریا متاسفانه در برخی از اوقات منجر به وقوع حوادث ناگواری می‌شود.

ذاکر صفری از پرسنل مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان است که به مدت ۱۳ سال در پهنه آبی استان هرمزگان به عنوان مدیر ماشین در شناورهای ناجی مشغول بکار است.

، با توجه به ادامه دار بودن موج مرده در سواحل بر اثر وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان، سواحل شرقی، مرکز و غرب استان دارای موج مرده است

 

کدخبر: 820104 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟