دزدان کرجی 60 خانه را با شاه کلید خالی کردند / میلیاردی به جیب زده بودند

به گزارش رکنا؛ سرهنگ "محمد نادربیگی" رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام این خبر بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل در منطقه حصارک کرج و حوالی آن با یک شیوه مشابه، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: بررسی های اولیه کارآگاهان حاکی از این بود که سارقان به صورت کاملا حرفه ای با شناسایی ساختمان های فاقد دوربین مداربسته با شیوه استفاده از شاه کلید وارد منازل شده اقلام با ارزش منزل را به سرقت می‌برند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه با تشکیل یک تیم عملیاتی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی، با چندین شبانه روز تلاش و انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، سرانجام یکی از سارقان دخیل در سرقت ها شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در شهر کرج دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به کشف تعداد زیادی لوازم منزل مسروقه در مخفیگاه متهم، ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی سارق دستگیر شده ابتدا منکر انجام هرگونه سرقت بود، اما با مشاهده مستندات غیرقابل انکار پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و به ۶۰ فقره سرقت منزل با همدستی 2 نفر دیگر اقرار کرد.

سرهنگ نادربیگی با بیان اینکه 2 همدست متهم نیز در شهر کرج شناسایی و دستگیر شدند، گفت: در خصوص این پرونده یک مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: کارشناسان ارزش اقلامی را که توسط این باند به سرقت رفته را حدود ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان به تحلیل سرقت های به وقوع پیوسته توسط این باند اشاره کرد و گفت: اغلب سرقت‌های صورت گرفته توسط این باند از منازلی است که فاقد دوربین مداربسته و قفل های درب مناسب هستند.

کدخبر: 819400 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟