ارفاقی برای مجرمان خشن نداریم / دادستان تهران اعلام کرد

به گزارش رکنا ، صبح چهارشنبه علی صالحی، دادستان تهران با حضور در دادسرای جنایی تهران «ناحیه ۲۷» و دادسرای ویژه مبارزه با سرقت مسلحانه «ناحیه ۳۴» ضمن بازدید از این دو دادسرا و گفت‌و‌گو با همکاران قضایی پای درد دل مراجعه‌کنندگان و شاکی‌های پرونده‌ها نشست.

تعدادی از افراد حاضر در دادسرای ویژه سرقت، شاکی‌های پرونده زورگیر اتوبان نیایش بودند که شکایت‌های خود را به دادستان منتقل کردند. در این گفت‌وگوی یک ساعته شاکی‌ها ضمن تشریح نحوه سرقت از آنها و اموال سرقت شده خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی با این زورگیران شدند.

زن جوانی که در چهارراه پارک وی از وی زورگیری شده بود گفت: ساعت 7 و نیم شب سوار بر خودروام بودم و شیشه ماشینم حدود 10 سانتی متری پایین بود که مرد جوانی به من حمله کرد. هنوز هم وقتی یاد آن روز می‌افتم دستانم می لرزد. مهم پولی که سرقت شده نیست مهم روح و روانم است که در این ماجرا بشدت آسیب دیده است.

مرد جوان دیگری که قربانی این سارق خشن شده گفت: سارقان 4 نفر با دو موتورسیکلت بودند. یکی از آنها از موتور پیاده شد و موتور دوم او را اسکورت می‌کرد که به من حمله کردند. صالحی پس از شنیدن اظهارات شاکی‌ها ضمن اطمینان به رسیدگی سریع پرونده هایشان گفت: اولویت ما امنیت مردم است چه در این موارد چه در موارد مشابه هر کسی به هر نحوی امنیت و آرامش مردم را به مخاطره بیندازد ما طبق قانون و بدون اغماض و با قاطعیت با سلب‌کنندگان امنیت مردم برخورد می‌کنیم.

مردم در نظر داشته باشند که ما اگر ارفاقاتی را برای برخی مجرمان در نظر می‌گیریم برای جرایمی کم اهمیت است. مردم از ما امنیت می‌خواهند و ما هم در مقابل مجرمان جرایم خاص و خشن مثل اراذل و اوباش ، سارقان مسلح ، سارقان به عنف و سارقان مقرون به آزار با قاطعیت برخورد می‌کنیم. امنیت جامعه برای ما بسیار با اهمیت است.

صالحی به سیاست دستگاه قضایی در برخورد با جرایم خشن اشاره کرد و گفت: سیاست قوه قضائیه عدم مماشات با اینگونه مجرمان است و اعطای هرگونه نهاد ارفاقی و تخفیفی به این قبیل متهمان ممنوع است.

وی با اشاره به اولویت نظم عمومی و امنیت شهروندان، تصریح کرد: پرونده موصوف و پرونده‌های مشابه با سرعت، دقت و قاطعیت رسیدگی خواهد شد و هیچگونه ارفاقی به متهمان جرایم خشن نخواهد شد.

دادستان تهران به قضات دادسرای ناحیه ۲۷ و ۳۴ دستور داد که با تدابیر سختگیرانه نگذارند شهروندان احساس ناامنی کنند.

کدخبر: 818597 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟