این  جراحان زیبایی دیپلمه بودند / جراحی در آرایشگاه های زنانه و انتشار عکس های ممنوع در اینستاگرام

به گزارش رکنا،  « خیلی حرفه ای بودند، تصاویری که در صفحه اینستاگرامشان می گذاشتند نشان می داد که کارشان حرف ندارد. آن ها 300هزار دنبال کننده داشتند و افراد زیادی هم اعلام رضایت کرده بودند. از همه این ها مهم تر قیمت خوبشان بود که تقریبا یک سوم بازار بود، من برای عمل جراحی خودم هر کجا رفتم صحبت از 45تا 48میلیون تومان بود اما این ها فقط 18میلیون می گرفتند. چون می ترسیدم فرصت را از دست بدهم، بدون تحقیقات و توجه به مدارک پزشکی این افراد تن به عمل جراحی دادم. البته برخلاف دیگر مخاطبانشان اصلا راضی نبودم و نیستم، با اینکه چند وقت از عمل جراحی می گذرد، هر روز با مشکلات مختلفی روبه رو هستم. بعد هم متوجه شدم بدون اجازه تصاویرم را درون صفحه اینستاگرامی شان گذاشته اند.» این ها بخشی از اظهارات خانمی مشهدی است که گرفتار باند « جراحان دیپلمه» در مشهد شده و با انهدام باند و دستگیری متهمان برای شکایت به پلیس فتای خراسان رضوی مراجعه کرده بود.

کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی با شناسایی تبلیغات گسترده ای در فضای سایبر و به ویژه اینستاگرام متوجه شدند که عده ای با قیمت های باورنکردنی و بسیار کم اقدام به عمل های گران زیبایی در مشهد می کنند. اما موضوعی که ظن مأموران را برانگیخت، مبحث مالی نبود، بلکه تصاویر منشوری از افرادی بود که در تبلیغات فضای مجازی منتشر شده بود.

انتشار تصاویر غیراخلاقی

با آغاز اقدامات فنی و تحقیقات سایبری مشخص شد که عمده اقدامات صورت گرفته، در یک صفحه اینستاگرامی است که بیش از 300هزار دنبال کننده دارد و تصاویر غیراخلاقی زیادی بدون پوشانده شدن با عنوان قبل و بعد از عمل در این صفحه منتشر شده بود.

مأموران با آغاز تحقیقات و استعلام از مراجع بهداشتی متوجه شدند کلینیک های معرفی شده از سوی آگهی دهندگان هیچ کدام دارای مجوز نیستند و این فعالیت های بهداشتی به صورت غیرقانونی انجام می شود.

بازدید نامحسوس از اماکنی که جراحی ها در آنجا انجام می شد نیز نشان داد که در این کلینیک ها اصول اولیه بهداشتی نیز رعایت نمی شود و جان شهروندان و افراد مراجعه کننده از شهرهای دیگر، در خطر قرار دارد.

هماهنگی های لازم با مقام قضایی و کارشناسان بهداشتی انجام شد و هم زمان با بازدید از محل مشخص شد که در این مراکز عمل های سخت زیبایی در حالی انجام می شود که هیچ متخصصی در آنجا حضور ندارد. بررسی ها نشان داد یکی از افرادی که اقدام به انجام این جراحی ها می کند مردی جوان است که تنها دیپلم بهداشت داشته و هیچ گونه تحصیلات دانشگاهی ندارد.

شناسایی 11مکان مخفی

یکی از شاخه های پیگیری شده در این پرونده موضوع شناسایی مراکزی بود که این عمل های غیرمجاز در آن ها انجام می شد. کارشناسان پلیس فتای خراسان موفق شدند 11مرکز مخفی که این عمل ها در این مراکز انجام می شد و تعدادی از آن ها آرایشگاه های زنانه بودند را شناسایی کنند.

با هماهنگی مقام قضایی این مراکز پلمب و پرونده تشکیل شده برای بررسی های بیشتر تحویل کارشناسان بهداشتی شد.

دستگیری 6متهم

مأموران در این عملیات ضربتی موفق به دستگیری پنج متهم شامل 4 مرد و یک زن در مشهد شدند. این افراد که بین 30تا 40ساله هستند نه تنها با اتهام مداخله در درمان روبه رو هستند، بلکه به علت تصاویری که بدون اجازه از بیمارانشان در فضای مجازی منتشر کرده اند نیز باید پاسخگوی شاکیانشان باشند. ششمین عضو این باند نیز در شهرستان تربت حیدریه دستگیر شد.

عمل های غیربهداشتی و بیماران ناراضی

مأموران پس از ارتباط گرفتن با تعدادی از افرادی که در این مراکز غیرمجاز تن به عمل های زیبایی داده بودند، متوجه شدند این افراد که فریب قیمت های ارزان این مراکز را خورده اند، پس از عمل با مشکلات عدیده ای روبه رو شده اند که حتی برای درمان های جانبی به متخصصان واقعی نیز مراجعه کرده اند.

یکی از اقدامات شیادانه این افراد انتشار تصاویر بیمارانشان در فضای مجازی بود، تصاویری که نشان می داد این عمل ها به بهترین شکل ممکن انجام شده است. اما بررسی های کارشناسان نشان داد این عمل ها نه تنها موفقیت آمیز نبوده است، بلکه متهمان با استفاده از نرم افزارهای مختلف همچون فتوشاپ، عکس ها را دست کاری می کرده اند.

عمل جراحی در آرایشگاه زنانه

فرمانده پلیس فتای خراسان رضوی درباره دیگر جزئیات این پرونده گفت: این افراد برای جلب مخاطب اقدام به تبلیغات گسترده در فضای سایبر می کردند تا جایی که تاکنون حدود 2هزار صفحه که تبلیغات این متهمان را منتشر می کرده اند، شناسایی شده اند.

سرهنگ جواد جهانشیری از شهروندان خواست تا برای انجام عمل های زیبایی حتما به مراکز مجاز و متخصصان شناخته شده مراجعه کنند و بدون رودربایستی از افرادی که مدعی اند متخصص هستند مدارک قانونی بخواهند، چون این موضوع به صورت مستقیم با سلامت آن ها در ارتباط است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات عجیب این پرونده وجود آرایشگاه هایی است که با وجود هشدارهای مکرر و غیرقانونی بودن، هنوز متصدیان این واحدهای صنفی اقدام به مداخلات پزشکی می کنند.

رئیس پلیس فتای استان در پاسخ به اینکه آیا این افراد در شهرهای دیگر نیز فعال بوده اند، بیان کرد: براساس مستندات فعلا نام دو شهر مشهد و تربت حیدریه در این پرونده وجود دارد و تحقیقات به منظور شناسایی دیگر متهمان پرونده و مراکزی که اقدام به انجام این مداخلات پزشکی می کنند ادامه دارد.

کدخبر: 817776 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟