بازداشت 3 مرد که در جستجوی گنج بودند / آنها در دل زمین دستگیر شدند

به گزارش رکنا، سرهنگ سیدفرامرز میر فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث و فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با اعلام این خبر گفت: برابر اخبار دریافتی از میراث‌بانان افتخاری مبنی بر حفاری غیرمجاز در حیاط منزلی مسکونی در یکی از روستا‌های شهرستان کردکوی موضوع در دستور کار این یگان قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: اکیپی متشکل از تیم عملیاتی ستاد فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان و همچنین نیرو‌های پایگاه عملیاتی یگان مرکز و غرب استان با همکاری نیروی انتظامی شهرستان کردکوی به منطقه اعزام شدند.

سرهنگ میر گفت: مأموران اعزامی پس از کسب نیابت قضایی و با عملیات غافلگیرانه وارد محل حفاری شدند و تعداد سه نفر از حفاران غیرمجاز را حین حفاری چاهی به عمق ۱۰متر دستگیر کردند. این افراد با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و قضایی تحویل نیروی انتظامی شدند.

او افزود: نیرو‌های یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت مناطق تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد.

هموطنان در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با سامانه ۰۹۶۶۲ و یا شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ اطلاع دهند.

کدخبر: 817433 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟