دستگیری حفاران غیرمجاز در دیواندره + جزئیات

به گزارش رکنا،سرهنگ محمدرضا زارعی فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان روز شنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: برابر گزارش ارسالی به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دیواندره مبنی بر حفاری غیرمجاز در یک منزل شخصی در یکی از روستاهای این شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ حکم قضایی، با همراهی و هماهنگی پاسگاه انتظامی اُباتو، در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتیم.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه در این رابطه سه حفار غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند، اضافه کرد: این افراد اقدام به حفر یک چاله به طول و عرض ٢ متر و عمق ٢.٥ متر به قصد کشف اشیاء تاریخی کرده بودند.

وی با بیان اینکه پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است، تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در سریعترین وقت به فرماندهی یگان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان و یا شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش دهند.

کدخبر: 1000997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟