خانواده 5 قلوهای اراکی به همت بهزیستی خانه دار شدند

به گزارش رکنا، زهرا امینی اظهار کرد: با دستور اکید استاندار مرکزی و پیگیری‌های انجام شده یک واحد مسکونی 90 متری به خانواده دارای 5 قلو اراکی واگذار شد.

وی بیان داشت: از آنجا که در حال حاضر مسکن یکی از دغدغه‌های اکثر مردم جامعه به ویژه خانواده‌های زیر پوشش سازمان بهزیستی است، این سازمان بر اساس رسالت مهم خود، ضمن بکارگیری امکانات بالقوه خود و بهره‌گیری از همکاری سایر نهادهای متولی امر مسکن، با نیت گام نهادن در مسیر تأمین مسکن این اقشار، برنامه‌ای فراسوی خود قرار داده تا در مدت زمان معین بتواند جامعه هدف خود را با استفاده از تمام روش‌های ممکن صاحب مسکن کند، در این راستا سازمان بهزیستی با همکاری و تعامل با استانداری، سازمان مسکن و شهرسازی، موسسات خیریه مسکن‌ساز و مشارکت مددجویان در خصوص ساخت مسکن اقدامات مؤثری را شروع کرده است.

امینی در ادامه با تبیین ضرورت و اهمیت رفع مشکل مسکن مددجویان تحت حمایت بهزیستی افزود: سیاست‌های رفاهی، منسجم و هدفمند سازمان بهزیستی کشور در راستای حفظ منزلت و کرامت اجتماعی جامعه هدف بهزیستی به ویژه خانواده‌های دارای فرزند چند قلو است و مهم‌ترین مسائل اساسی و از جمله ابتدائی‌ترین نیازهای بشری تامین مسکن است و در اصول 3 ، 31 و 43 قانون اساسی ضمن اینکه مسکن را حق مسلم هر فرد و خانواده ایرانی می‌داند، تأمین این حق به‌ویژه برای اقشار کم‌درآمد را جزء لاینفک وظایف دولت برشمرده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: در این راستا تأمین مسکن این قشر از جامعه، حذف هزینه‎های سرسام‌آور مسکن را از سبد هزینه خانوار آنها در پی خواهد داشت، بنابراین توجه به این مهم گامی بنیادی در راستای توانمندسازی خانوارها زیر پوشش این نهاد حمایتی است.

امینی افزود: با توجه به اهمیت مسکن و شرایط خاص این خانواده و دستور اکید شخص استاندار مرکزی و پیگیری‌های مدیر بهزیستی شهرستان اراک یک واحد مسکونی 90 متری به ایشان واگذار شد.

وی اظهار داشت: به منظور خرید این واحد مسکونی 36 میلیون تومان از طریق اعتبارات حوزه معاونت اجتماعی و همکاری معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان مرکزی، 6 میلیون تومان ودیعه مسکن از سوی سازمان بهزیستی و۵۰ میلیون تومان بنیاد علوی و ۱۰ میلیون تومان از سوی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، 100 میلیون تومان از طریق برنامه مشارکتی خیرین شهر اراک با هماهنگی اداره بهزیستی شهرستان اراک و مابقی سهم آورده خود خانواده اختصاص یافته است.

امینی بیان کرد: طبق قرار مقرر این واحد مسکونی سه دانگ آن به نام بهزیستی اراک تا 15 سال و بعد از زمان مشخص به نام 5 قلوها تغییر مالکیت می‌دهد و سه دانگ هم به نام پدر خانواده سند ثبت شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 506818 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟