ماجرای تلخ کارگردان مرد ایرانی که بین مرگ و زندگی مانده است + عکس

به گزارش رکنا، اکبر حسنی نویسنده، نمایشنامه نویس، خبرنگار و کارگردان تئاتر که این روزها نمایش «غروب روزهای آخر پاییز» را در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه دارد درباره اجرای این اثر نمایشی که قرار بوده در راستای یاری به کارگردان و همت عالی هنردوستان برای تامین هزینه های بیماری وی به صحنه برود به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه از استقبال مخاطبان و حضور هنرمندان در اجرا اصلا راضی نیستم. البته می دانم که این روزها وضعیت همه سالن های نمایشی نامناسب است و ماه محرم و چند روز تعطیلی عاشورا و تاسوعا نیز مزید برعلت شده است اما پیش بینی ما برای حضور مخاطبان در این اجرا اصلا برآورده نشد.

وی ادامه داد: با وجودی که ما زمان کمی برای اجرا داشتیم و اوایل مرداد به من گفتند که اگر امکانش را داشته باشم برای شهریور ماه کاری را آماده اجرا کنم مدت محدودی برای انتخاب متن و تمرین نمایش فرصت داشتیم اما این مساله به این مفهوم نیست که کار بی کیفیتی روی صحنه رفته است چون من بعد از ۷ سال که برای اجرای نمایشی تلاش می کردم، نمی خواستم اجرایی سرهم بندی شده و بی کیفیت به صحنه ببرم بنابراین تمام تلاشمان را کردیم که نمایش بتواند مخاطبان را جذب کند.

حسنی درباره اجرای این نمایش که برای کمک به تامین هزینه درمان وی بوده که مبتلا به بیماری های خاص است، عنوان کرد: در طول سالن هایی که مبتلا به بیماری ام اس بودم همه تلاشم را کردم که مجبور نشوم از خیریه و کمک های همت عالی استفاده کنم و با کارت انجمن ام اس می توانستم از پس هزینه های درمانم بربیایم اما متاسفانه از ۲ سال قبل به بیماری سرطان نیز مبتلا شدم و این روزها با وجود داشتن بیماری ام اس و سه سرطان پیشرفته روند شیمی درمانی ام را متوقف کرده ام چون هر ۲ هفته یکبار باید مبلغ ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه دارو می دادم اما نمی توانم از پس هزینه های آن بر بیایم. متاسفاه بیمه تکمیلی هم پاسخگوی نیاز من نیست چون ابتدا باید هزینه داروها و آزمایشات را پرداخت کنیم و بعد از یکی دو ماه بیمه تکمیلی پول را به ما برمی گرداند.

این کارگردان با اشاره به ناموفق بودن پیوند مغز استخوانش توضیح داد: به دلیل کم بودن هموگلوبین و بالا بودن بیش از حد گلبول های سفید بدنم باید پیوند مغز استخوان انجام می دادم اما بعد از پیوند به دلیل اینکه مکان مناسبی برای استراحت و مراقبت در اختیار نداشتم و مجبور شدم در راه آهن بخوابم بدنم عفونت کرد و پیوند را پس زد. در حال حاضر تنها مسکن های تسکینی بسیار قوی دریافت می کنم تا بتوانم درد را تحمل کنم. کبدم نیز نیازمند پیوند است و در لیست پیوند کبد بیمارستان نمازی شیراز قرار دارم اما متاسفانه هزینه پیوند زیاد است چون اکثر افرادی که عزیزانشان دچار مرگ مغزی شده اند برای اهدای عضوشان دیه طلب می کنند که هزینه دریافت کبد نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان است.

حسنی با اشاره به اینکه تا امروز حمایت های اندکی از او شده است، گفت: اگر ۲ سال قبل که من مبتلا به سرطان خون شده بودم حمایتی از طرف صندوق اعتباری هنر، خانه تئاتر و یا اداره کل هنرهای نمایشی از من می شد و می توانستم مراحل شیمی درمانی ام را به پایان برسانم، خوب می شدم و حالا وضعیتم اینگونه نبود. البته آقای شهرام کرمی به من خیلی لطف داشت و زمانی که در مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حضور داشت به من کمک کرد و نمایشنامه ها و کتابخانه من را خرید.

این هنرمند در پایان صحبت هایش متذکر شد: من در طول این سال ها برای اینکه به کسی برای درمانم رو نیندازم، همه چیزم را از دست داده ام. می دانم که همه درگیر مشکلات خودشان هستند و قصد هم نداشتم نمایشم را به عنوان اجرای خیریه روی صحنه ببرم و به واسطه تئاتر کمک جمع کنم اما دوستان پیشنها این کار را دادند که البته در عمل هم ناموفق بود چون تا امروز مبلغ بسیار اندکی جمع شده است و برخی از علاقه مندان و دوستان تئاتری هم در حد روحیه دادن و استوری گذاشتن به من لطف داشتند.

نمایش «غروب روزهای آخر پاییز» تا ۳۱ شهریور ماه ساعت ۲۱:۱۵ در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه است.

در توضیح این اجرا آمده است: «نمایش «غروب روزهای آخر پاییز» یک تئاتر نیست، راه و تلاشی برای زندگی است که این بار قرار است در صحنه رقم زده شود. صحنه ای که اکبر حسنی در آن قدم زد، زندگی کرد و بزرگ شد. بیماری نه تنها بین اکبر و صحنه فاصله ایجاد کرد ،حتا رنگ زندگی را برای او تغییر داد. اکبر با همت خود به صحنه بازگشته است و ما می توانیم با همت عالی مان رنگ زندگی را به او بازگردانیم و مبارزه با بیماری را برایش آسان کنیم.

۱. نمایش او را ببینیم (خرید از tiwall.com)

۲. بلیت خریداری کنیم به تعداد همت مان حتا اگر زمان برای دیدن نمایش نداریم (خرید از tiwall.com)

۳. رسانه نمایش او باشیم (انتشار پوستر و تیزر)»

عوامل این اثر نمایشی عبارتند از نویسنده: فریدریش دورنمات، ترجمه: حمید سمندریان، مشاور اجرا: حمید پورآذری، کارگردان: اکبر حسنی، سرپرست گروه: سوسن پرور، تهیه کننده: علیرضا مدنی، پیام عزیزی، بازیگران: پیام عزیزی، علیرضا مدنی، الهه پوراحسان، مدیر پروژه: زمان وفاجویی، طراح صحنه و نور: آیدا بیداربخت، پیام عزیزی، طراح لباس: نسیم ملکی، موسیقی: میلاد مشهدی خان، پوستر و بروشور: بابک آب برین.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟