ایران برای چهار بمب مواد هسته‌ای غنی شده در اختیار دارد

به گزارش خبرگزاری آناتولی، آویو کوخاوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی که دوران فعالیتش تا چند روز آینده تمام می‌شود، در جمع خبرنگاران ادعاهایی را علیه ماهیت برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرد.

وی مدعی شد که ایران به قدری مواد هسته‌ای غنی شده در اختیار دارد که برای ساخت چهار بمب اتم کافی است، سه بمب هسته‌ای ۲۰ درصد و یکی هم ۶۰ درصد.

کوخاوی افزود: ارتش اسرائیل در سال گذشته سه برنامه را برای حمله به ایران به عنوان یک اقدام تلافی جویانه برای تخریب تاسیسات هسته‌ای حامی پروژه هسته‌ای در این کشور تدارک دیده بود.

این مقام صهیونیستی همچنین مدعی شد: اگر قرار باشد به یک  نبرد بزرگ وارد شویم، سایت‌های نظامی و دیگر تاسیسات ایران در فهرست اهداف قرار می‌گیرند. ما در سال‌های اخیر درگیر تسریع آمادگی‌ها برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران و بسیاری از انواع دیگر اهداف بوده‌ایم.

گفتنی است ، مقامات رژیم صهیونیستی در حالی درباره ساخت بمب اتم توسط ایران صحبت و به‌طور مرتب ادعاهای نخ‌نما شده خود در این خصوص‌ را تکرار می‌کنند که این رژیم خود تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای در منطقه به شمار می‌آید، درحالی‌که هیچ‌گاه این مساله را به‌طور رسمی نپذیرفته است و به تبع آن، عضو هیچ معاهده و کنوانسیون بین‌المللی مرتبط با برنامه هسته‌ای و تسلیحات اتمی نیست.

منبع : ایسنا

 

کدخبر: 861103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟