ترامپ  در مرز جنون! / هنوز باور ندارد!

به گزارش رکنا، نشریه کلمبیایی ال تیِمپو روز شنبه در گزارشی به قلم «لوسی نیتو د سامپر» (Lucy Nieto de Samper) روزنامه نگار، نویسنده و ستون نویس برجسته کلمبیایی به موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت و نوشت: مبارزات انتخاباتی 2020 آمریکا بر سر تصاحب کرسی ریاست جمهوری این کشور در حالی ادامه دارد که از یک سو با ترامپ خود سر و به دور از نزاکتی روبرو هستیم که از حمایت عده زیادی طرفدار برخوردار است و از سوی دیگر بایدن دموکراتی که خیال برپایی دوباره دوران فراموش نشدنی ریاست جمهوری باراک اوباما را در سر می‌پروراند.

در ادامه این گزارش آمده است: ترامپ از همان آغاز فعالیت‌های تبلیغاتیش، اقدامات سراسر حیله و تزویرش را زیر پرچم دموکراسی کلید زد و طرح اتهام های واهی با انگیزه ارعاب و تهدید، دمیدن تعمدی در موج ترس مرکب مناسبی برای وی بود تا اگر نمی‌تواند مردم آمریکا را با امید به آینده قانع کند، آنان را از هراس آینده تاریک بدان سو که می‌خواهد رهنمون کند.

به نوشته ال تیمپو، ترامپ بی کفایت است؛ او وعده داد آمریکا را به دوران عظمت خود بازگرداند اما آنچه امروز شاهد آن هستیم، خلاف وعده او است. ترامپ در مقابل گسترش نفوذ روسیه ناتوان بوده و دولت‌های ونزوئلا و کوبا همچنان پر قدرت به حیات خود ادامه می‌دهند و ترامپ حتی نتوانست ذره ای آن‌ها را متزلزل کند. از طرفی، برنامه‌های هسته ای کره شمالی تحت رهبری «کیم جونگ اون» بدون کوچکترین اعتنایی به تهدیدات واشنگتن همچنان ادامه دارد.

رقابت انتخاباتی 2020 آمریکا از یک جنبه به سود بایدن است

به نوشته این رسانه کلمبیایی، رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا از یک جنبه به سود بایدن است و آن اینکه رقیب جمهوری‌خواه او که اتفاقا در منصب ریاست جمهوری این کشور قرار دارد «دیوانه» است. توهم بروز تقلب وقتی هیچکس مرتکب آن نشده، زاده یک ذهن بیمار است و ترامپ هر لحظه با افزایش آرا به نفع بایدن به اختلال دیوانگی و پارانویا نزدیکتر می‌شود. تا پیش از این «شکست» در حساب و کتاب ترامپ جایی نداشت.

نویسنده مطلب در ادامه آورده است: آمریکا اگرچه مدعی حکومتی دموکراتیک است اما رای بالای مردمی، ملاک انتخاب رئیس جمهوری نیست. اکثر کلمبیایی ها، بایدن را ترجیح می‌دهند و معتقدند که انتخاب دوباره ترامپ جاه طلب و خودخواه برای چهار سال دیگر، هم برای آمریکا و هم برای جهان آسیب زا خواهد بود.

نکته حائز اهمیت در مطالعه این گزارش اینکه انتقادهای شدید از دولت کنونی آمریکا را از زبان تحلیلگر برجسته کلمبیایی و در یکی از پر فروش ترین روزنامه‌های این کشور آمریکای لاتین، در حالی خواندیم که دولت راست گرای «ایوان دوکه» رئیس‌جمهوری کلمبیا از روابط حسنه ای با کاخ سفید برخوردار است.

ترامپ پیش تر با نامیدن بایدن به عنوان طرفدار سوسیالیسم، اعلام کرد که در صورت پیروزی رقیب، قدرت‌گیری دوباره چپ‌ها در آمریکای‌لاتین و حوزه کارائیب حتمی است، تا بدین ترتیب کشورهای متحد و همسو با کاخ سفید را جهت رأی دادن لاتینی‌تبارها به وی ترغیب کند.انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا روز سه شنبه گذشته برگزار شد و طبق آرای شمارش شده تاکنون بایدن 264رای الکترال و ترامپ 214رای الکترال بدست آورده اند.هر یک از نامزدها نیاز به 270 رای برای کسب کرسی ریاست جمهروی دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟