حجم ویدیو: 5.17M | مدت زمان ویدیو: 00:00:49

به گزارش رکنا، حدود ۲۰ روز پیش بود که یک مرد رنگین‌پوست آمریکایی توسط چند افسر نژادپرست پلیس آمریکا کشته شد. غروب دوشنبه ۲۵ می‌به وقت آمریکا «جورج فلوید»، مرد سیاهپوست اهل مینیاپولیس توسط این افسران سفیدپوست در کف خیابان خفه شد. اما کشتن بیرحمانه «جورج فلوید» تنها یکی از جنایت‌های بیشماری است که پلیس نژادپرست آمریکا علیه سیاهپوستان مرتکب شده است.

روز جمعه «کریستوفر اِسمِلسِر»، یک افسر پلیس شهر «لاس کروسس»، در ایالت نیومکزیکو متهم به قتل عمدی مردی با نام «آنتونیو والنزئولا» شناخته شد. والنزئولا ۴۰ ساله در تاریخ ۲۹ فوریه و پس آنکه توسط این افسر سفید پوست در خیابان مورد حمله قرار گرفته جانش را از دست داد. این افسر پلیس با فشار دادن گلوی قربانی و بستن مجاری تنفسی اش اقدام به قتل او کرده بود. نتیجه کالبد شکافی که هفته پیش اعلام شد حکایت از آن داشت که قربانی بر اثر خفگی جان خود را از دست داده است. والنزئولا پس از فرار از چراغ قرمز در اوائل روز ۲۹ فوریه مورد تعقیب این افسر پلیس قرار گرفته بود. بنا به اعلام اداره پلیس محلی لاس کروسس در این حادثه دو افسر پلیس پس از دو بار تلاش ناموفق به استفاده از شوکر الکتریکی اقدام به خفه کردن والنزئولا کردند.

ویدئویی که توسط دوربین بدنی (بادی کم) این افسر پلیس تهیه شده بود گوشه‌هایی از این جنایت را نشان می‌داد. در این ویدئو پس از یک تعقیب و گریز کوتاه، صدای این افسر پلیس در حالی که دست خود را روی گلوی قربانی قرار داده بود شنیده می‌شد که: «می‌خواهم تو را خفه کنم برادر.»

قربانی که پدر ۴ فرزند بود پس از بیهوش شدن در محل حادثه جانش را از دست داد. اورژانس پزشکی که در محل حادثه حاضر شده بودند موفق به نجات جان قربانی نشدند.

گفتنی است؛ قتل این شهروند اهل نیومکزیکو در حالی خبرساز می‌شود که پلیس نژادپرست آمریکا در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۱۹ یک مرد سیاه پوست دیگر را نیز با نام «خاویِر آمبلِر» به شکلی مشابه جورج فلوید به قتل رسانده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟