استونی به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز ملحق می‌شود

به گزارش رکنا، وزارت دفاع استونی در نظر دارد تا تعدادی از افسران نظامی این کشور را به ائتلاف دریایی به سرکردگی آمریکا در تنگه هرمز اعزام کند.

در این ارتباط، «یوری لوییک»، وزیردفاع استونی اعلام کرده که دولت آمریکا تماس برقرار کرده و به مقامات استونی پیشنهاد داده است که در ائتلاف دریایی واقع در خاورمیانه مشارکت کند.

به گفته وزیر دفاع استونی، در این ارتباط کشورش منابع و فرصت‌ها را با دیگری شرکای اروپایی به مشورت خواهد گذاشت و همزمان مشارکت خود را در این ائتلاف افزایش خواهد داد.

وزیردفاع استونی همچنین گفته پیش از این فقط یک افسر نظامی را به ائتلاف دریایی مستقر در پایگاه بحرین اعزام کرده بود، اما در حال حاضر در نظر دارد تا تعداد بیشتری از افسران نظامی را به این منطقه اعزام کند.

با این حال وزیر دفاع استونی اعلام کرده که طی چند ماه گذشته حادثه‌ای تنگه هرمز رخ نداده و پیش بینی‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال نیز اتفاقی نخواهد افتاد.

ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس در آبان ماه سال گذشته به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

این ائتلاف دریایی به ادعای خود قصد دارد تا امنیت دریانوردی را در تنگه هرمز، باب المندب، دریای عمان و خلیج فارس تأمین کند.

آمریکا چند روز بعد از آنکه ایران یک فروند پهپاد این کشور را بعد از تجاوز به حریم سرزمینی ایران در نزدیکی تنگه هرمز ساقط کرد تصمیم خود را برای تشکیل یک ائتلاف دریایی اعلام کرد.

در این راستا پنتاگون از ۶۰ کشور جهان برای شرکت در این ائتلاف دعوت به عمل آورد اما تنها بحرین، استرالیا، انگلیس و رژیم صهیونیستی آمادگی خود را برای پیوستن به آن اعلام کردند.

کشورهای مهم اروپایی از جمله آلمان مستقیماً دعوت آمریکا برای پیوستن به این ائتلاف را رد کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 571786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟