کرونا در جهان / آمریکا همچنان در صدر مبتلایان و قربانیان

به گزارش رکنا، طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، با مرگ یکهزار و 154 نفر دیگر ظرف 24 ساعت گذشته، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به 80 هزار و 682 نفر رسید.

کرونا در آمریکا

طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، ظرف 24 ساعت گذشته با یکهزار و 154 نفر دیگر، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به 80 هزار و 682 نفر افزایش یافت.

طبق این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی مذکور، ابتلای 18 هزار و 90 نفر به کروناویروس مورد تأیید قرار گرفت تا مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در ایالات متحده آمریکا به یک میلیون و 347 هزار و 881 نفر برسد.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار و ارقام یک روز پیش این مرکز نشان می‌دهد که تعداد قربانیان کرونا در آمریکا نسبت به روز قبل افزایش داشته و تعداد مبتلایان روزانه تاحدودی کاهش داشته است.

با اینحال، پایگاه worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را یک میلیون و 385 هزار و 834 نفر و مجموع قربانیان آن را 81 هزار و 795 نفر اعلام کرد و ایالت نیویورک همچنان با مجموع 347 هزار و 151 مورد ابتلا و 27 هزار و سه مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده آمریکا است.

طبق این گزارش، تاکنون دستکم چهار میلیون 255 هزار و 954 نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از این میان، 287 هزار و 332 نفر جان خود را از دست داده‌اند و مجموع یک میلیون و 527 هزار و 496 نفر نیز بهبودی یافته‌اند. آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان را دارد.

کرونا در ترکیه

روند افزایشی تعداد مبتلایان ویروس «کووید۱۹» در ترکیه بعد از اعمال تدابیر سختگیرانه دولت این کشور برای مقابله با شیوع این بیماری، تا حدودی متوقف شده و تقربیا سیر پایدار به خود گرفته است.

«فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه‌ای گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۱۱۴ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ترکیه، در همین بازه زمانی همچنین ۵۵ بیمار مبتلا به این ویروس در ترکیه جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به ۱۳۹۷۷۱ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۳۸۴۱ تن افزایش یافت.

وزیر بهداشت ترکیه با بیان اینکه تا کنون بیش از یک میلیون و چهارصد هزار مورد تست ابتلا به ویروس کرونا در این کشور انجام شده، گفت از تعداد کل بیماران، ۹۵ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

روز گذشته نیز وضعیت منع تردد چهل‌وهشت ساعته‌ای که جهت مقابله با شیوع ویروس کووید۱۹، که از روز جمعه توسط دولت ترکیه در ۲۴ استان این کشور برقرار شده بود، به پایان رسید.

کرونا در اروپا

در حالی که اروپا همچنان قاره کانونی شیوع ویروس «کووید۱۹» در جهان حساب می‌شود، شش کشور از این قاره در لیست ده کشور آلوده به این بیماری قرار دارند.

کرونا در انگلیس

وزارت بهداشت انگلیس شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۳۸۷۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته صفحه توئیتر این وزارتخانه، در همین بازه زمانی، ۲۱۰ بیمار بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس به ۲۲۳۰۶۰ نفر و تعداد موارد فوتی نیز به ۳۲۰۶۵ نفر افزایش یافت. انگلیس که روز گذشته در جدول کشورهای آلوده به این بیماری، از نظر تعداد کل مبتلایان، جایگاه خود را به روسیه داده بود، امروز دوباره به رتبه سوم جدول بازگشته است.

کرونا در ایتالیا

این در حالی است که تعداد کل قربانیان این بیماری در ایتالیا، که زمانی کانون شیوع ویروس کرونا در اروپا بود، با افزایش ۱۷۹ نفری به ۳۰۷۳۹ نفر رسیده است.

به نوشته وبگاه «بلومبرگ»، آژانس حفاظت مدنی ایتالیا گزارش داد از روز گذشته تا کنون آزمایش ابتلای ۷۴۴ نفر دیگر به این بیماری مثبت اعلام شده که کمترین میزان ابتلای روزانه در عرض دو ماه اخیر است.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان این بیماری در ایتالیا به ۲۱۹۸۱۴ نفر افزایش یافت.

کرونا در فرانسه

وزارت بهداشت فرانسه نیز شامگاه دوشنبه اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۴۵۳ نفر در این کشور به ویروس کووید۱۹ مبتلا شدند.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، در روزی که گذشت ۲۶۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

با این حساب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه، به ۱۷۷۴۲۳ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۲۶۶۴۳ تن افزایش یافت.

کرونا در آلمان

در آلمان، تعداد مبتلایان ویروس جدید کرونا در این کشور شاهد افزایش ۱۳۹۹ نفری طی یک روز گذشته بوده است.

وبگاه روزنامه «زیت»، بر اساس آماری که از منابع دولتی و درمانی محلی و کشوری جمع‌آوری کرده، ضمن اعلام موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا، نوشت تعداد کل آلمانی‌های مبتلا به این ویروس به ۱۷۳۲۷۸ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، از روز گذشته تا امروز نیز ۹۳ آلمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. این آمار مقداری از ارقام اعلام شده در وبگاه ورلدامتر بیشتر است.

بدین ترتیب، تعداد کل قربانیان این ویروس در آلمان نیز به ۷۷۶۱ نفر افزایش پیدا کرد.

کرونا در شرق آسیا

پس از دو روز متوالی ثبت دو رقمی موارد ابتلای روزانه در چین و کره جنوبی، پکن از ثبت یک مورد ابتلا در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

کرونا در کره جنوبی

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، تازه‌ترین خبرها از کره جنوبی از افزایش ۲۷ نفری شمار مبتلایان به ویروس کرونا حکایت دارد.

کره جنوبی در سه روز اخیر شاهد افزایش شمار مبتلایان و دو رقمی شدن تعداد روزانه موارد ابتلا بوده است.

در ادامه همین روند، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های کره جنوبی اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است. به گفته این مرکز، طی شبانه روز گذشته دو بیمار مبتلا هم جانشان را از دست دادند.

با احتساب موارد جدید، تا کنون ۱۰۹۳۶ نفر در کره جنوبی به کرونا مبتلا شده و ۲۵۸ تن جان باخته‌اند. شمار بیمارانی که درمان شدند، به ۹۶۷۰ نفر افزایش یافته است.

کرونا در چین

آمار جدید در چین از بهبودی وضعیت مهار کرونا حکایت دارد.

کمیسیون ملی بهداشت چین امروز سه شنبه در تازه‌ترین اطلاع‌رسانی درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد ابتلای جدید ثبت شده است.

طبق اعلام این نهاد دولتی، تنها مورد ابتلای جدید به کرونا در چین مربوط به شهروندی بوده که از خارج به کشور برگشته است.

کمیسیون ملی بهداشت چین همچنین خبر داده که هیچ مورد جدید فوتی بیماران مبتلا به کرونا در این کشور ثبت نشده است.

طبق آخرین آمار و ارقام، شمار کل مبتلایان به کرونا در چین به ۸۲۹۱۹ رسیده و تعداد قربانیان در عدد ۴۶۳۳ نفر ثابت مانده است.

تا به امروز ۷۸۱۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در چین درمان شده و به خانه‌های خودشان برگشته‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567321 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟