سیر مبتلایان کرونا در جهان همچنان ادامه دارد

به گزارش رکنا، مقامات ترکیه، فرانسه و ایتالیا کماکان از مبتلایان جدید و تداوم مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا خبر می دهند.

کرونا در ترکیه

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وزارت بهداشت ترکیه از شناسایی 1542 تن دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در این کشور در شبانه روز گذشته خبر داد. اینک شمار کلی مبتلایان به کرونا در ترکیه به 138657 نفر رسیده است. در ترکیه تاکنون 3786 تن بابت کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا در ایتالیا

ایتالیا از کشورهای به شدت درگیر با کرونا نیز از مرگ 165 تن دیگر در 24 ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد. با احتساب این آمار، شمار فوت ناشی از ویروس کرونا درایتالیا به 30560 تن رسید. در ایتالیا که در جدول جهانی کرونا در جایگاه چهارم قرار دارد تاکنون 219070 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

کرونا در فرانسه

مقامات فرانسه نیز از مرگ 70 تن دیگر به دلیل ابتلا به کرونا خبر دادند که پایین‌ترین آمار مرگ و میر در هفته‌های اخیر است. در فرانسه تاکنون 26610 تن به دلیل کرونا جان باخته اند.

کرونا در برزیل

در برزیل نیز اخباری از ابتلاهای جدید به کرونا منتشر شده است. وزارت بهداشت برزیل امروز یکشنبه در جدیدترین اطلاع رسانی خود اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۳۰ مورد جدید فوت بیماران مبتلا به کرونا ثبت شده است.

این وزارتخانه همچنین از ابتلای ۱۰۷۰۱ برزیلی دیگر به کرونا خبر داده است تا مجموع کل مبتلایان به ۱۵۵۹۳۹ نفر افزایش یابد.

به نوشته وبگاه مرجع «ورلد و میترز»، آمریکا با 1352320 مبتلا و 80320 مورد فوتی در صدر جدول جهانی کرونا قرار دارد.

ثبت ۵ ابتلا به کرونا در ووهان؛ دو رقمی شدن ابتلا در چین و کره برای دومین روز

برای دومین روز متوالی شمار ابتلای روزانه به ویروس کرونا در چین و کره جنوبی دو رقمی شده است.

کرونا در چین

به نوشته شبکه «ای بی سی نیوز»، سخنگوی کمیسیون ملی بهداشت چین از ابتلای ۱۷ نفر به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر داد. در این مدت، هیچ مورد فوت بر اثر ابتلا به کرونا در چین ثبت نشده است.

«می فِنگ» امروز دوشنبه با اشاره به دو رقمی شدن موارد ابتلا در چین طی دو روز اخیر به مردم هشدار داد که در قبال کرونا همچنان هوشیار مانده و تدابیر حفاظتی در برابر ویروس را تقویت کنند.

روز یکشنبه (دیروز) هم کمیسیون ملی بهداشت چین از ثبت ۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داده بود.

از ۱۷ مورد ابتلای جدید در چین، منشا ۷ مورد خارجی بوده است. کمیسیون ملی بهداشت چین همچنین از ابتلای ۵ نفر در شهر «ووهان» به کرونا خبر داد.

ووهان چین به دنبال شیوع ویروس کرونا در مرکز توجهات بین‌المللی قرار گرفته و در روزهای اخیر اتهام‌زنی‌های مکرر مقام‌های آمریکایی درباره ایجاد کرونا در یک آزمایشگاه این شهر، بار دیگر تمرکز بر ووهان را بیشتر کرده است.

مقام‌های چین ادعاها و اتهام زنی‌های آمریکایی‌ها درباره منشا ویروس کرونا و ارتباط آن با ووهان را به شدت رد کرده‌اند.

با احتساب موارد جدید ابتلا در چین، تا کنون ۸۲۹۱۸ نفر به کرونا مبتلا شدند و تعداد قربانیان در عدد ۴۶۳۳ ثابت مانده است. ۷۸۱۴۴ نفر از مبتلایان هم درمان شدند.

کرونا در کره جنوبی

در کره جنوبی هم برای دومین روز متوالی، تعداد مبتلایان به کرونا دو رقمی شده است.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های کره جنوبی روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است.

این مرکز همچنین اعلام کرد، طی شبانه روز گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا گزارش و ثبت نشده است.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان کرونا در کره جنوبی به ۱۰۹۰۹ افزایش یافته و تعداد جان باختگان در عدد ۲۵۶ ثابت مانده است. ۹۶۳۲ نفر از بیماران مبتلا هم درمان شده‌اند.

به گفته مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های کره جنوبی، منشا ۲۹ تن از مجموع ۳۵ مبتلای جدید به ویروس کرونا داخلی بوده و ۶ مورد منشا خارجی داشته است.

روز یکشنبه (دیروز) هم کره جنوبی از ابتلای ۳۴ نفر به کرونا خبر داد که منشا ۲۴ مورد، داخلی بود و به باشگاه‌های شبانه سئول پایتخت این کشور ارتباط داشت.

مقام‌های سئول در واکنش به این موضوع، دستور تعطیلی موقت باشگاه‌های شبانه را صادر کردند اما از دیروز ابتلای روزانه در کره جنوبی به بالای ۳۰ نفر رسیده است.

روند ابتلا در آلمان همچنان با شیب ملایم، افزایشی است

تعداد موارد ابتلا در آلمان در شبانه‌روز گذشته با افزایشی کمتر از 500 نفر به 169 هزار 575 نفر رسید.

بنا بر اعلام موسسه «رابرت کخ» تعداد موارد تاییدشده ابتلا به کروناویروس در آلمان با افزایشی ۳۵۷ نفری به ۱۶۹ هزار ۵۷۵ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، همچنین ۲۲ فوتی به آمار تلفات این کشور اضافه شد تا آمار کلی مرگ‌ومیر آن به ۷ هزار و ۴۱۷ نفر برسد.

در پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers آمار ابتلا در آلمان ۱۷۱ هزار و ۸۷۹ نفر و آمار فوتی‌ها ۷ هزار و ۵۶۹ نفر ثبت شده است.

آلمان به لحاظ تعداد ابتلا ششمین کشور اروپایی درگیر و هفتمین کشور جهان بعد از آمریکا، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، روسیه و فرانسه است.

در جهان هم آمار مبتلایان از مرز چهار میلیون نفر گذشته و تا این لحظه ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۹۲۳ نفر ثبت شده است. تاکنون ۲۸۳ هزار و ۸۶۸ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند و یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۴۰۱ نفر بهبود یافته‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 566904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟