مجری شبکه الجزیره تهدید به مرگ شد / قتلی شبیه به خاشقچی + عکس

به گزارش رکنا،  «جمال ریان» مجری شبکه خبری «الجزیره» پس از طرح سوالاتی در خصوص دلایل کشته شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار عربستانی، از سوی حساب‌های کاربری سعودی در توییتر تهدید به قتل شبیه وی شد.

ریان روزنامه‌نگار فلسطینی تبار امروز (دوشنبه) در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: اندکی قبل، تهدید جدیدی از سوی سعودی‌ها در پیام‌رسان «واتساپ» دریافت کردم. در این پیام تهدیدآمیز خطاب به من آمده است، یک بار دیگر از آل سعودی سخن بگویی تو را نزد خاشقچی می‌فرستیم و به سرنوشت او دچار می‌شوی.

مجری شبکه الجزیره تهدید به مرگ شبیه قتل خاشقچی شد

ریان افزود که این تهدیدات را بعد از نوشتن پست درباره دلایل کشته شدن قاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول دریافت کرده است.

وی این سوال را مطرح کرده بود که آیا جمال خاشقچی کشته شد تا عبرتی برای شاهزادگان سعودی باشد که از او به عنوان «ویترینی» برای تلاش جهت دستیابی به قدرت استفاده می‌کردند، یا به خاطر آن کشته شد که در نوشته‌هایش خواستار ایجاد اصلاحات در نظام عربستان بود.

ریان بارها علیه عربستان و اقدامات این کشور در منطقه انتقاد کرده است.

این روزنامه‌نگار فلسطینی پیشتر نیز خواستار تغییر نام عربستان و حذف کلمه «لا اله الا الله » از پرچم این کشور شده بود. به همین دلیل از سوی سعودی‌ها تهدید به مرگ شده بود.

تهدید مجری شبکه الجزیره به مرگ

وی همچنین بعد از طرح امکان هدف قرار دادن چاه‌های نفت عربستان و امارات از سوی ترکیه، به شدت مورد انتقاد کاربران سعودی و اماراتی قرار گرفت.

جمال خاشقچی روزنامه‌نگار ناراضی عربستانی، دوم اکتبر ۲۰۱۸ (۱۰ مهر) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. دولت سعودی بعد از ۱۸ روز سکوت و تکذیب، سرانجام تحت فشارهای جامعه جهانی تائید کرد که او در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟