اولین بیمار کرونایی فرانسه در دسامبر 2019 شناسایی شد

به گزارش رکنا، «ایو کوهن» رئیس بیمارستان «ابن‌سینا و ژان وردیه» در پاریس، از حضور یک بیمار کرونایی در این بیمارستان در ماه دسامبر (دی ماه ۱۳۹۸) سال ۲۰۱۹ خبر داد. به گفته او، این شخص در ۲۷ دسامبر (ششم دی) برای معالجه به این بیمارستان مراجعه کرده است، حال آنکه تقریبا یک ماه بعد وزارت بهداشت فرانسه نخستین مورد ابتلا به ویروس کووید-۱۹ را در این کشور اعلام کرد.

ماجرا چگونه افشا شد

این موضوع زمانی روشن شد که این بیمارستان بار دیگر نمونه‌های ۲۴ بیماری را که در ماه دسامبر ۲۰۱۹ و ژانویه ۲۰۲۰ در این بیمارستان تحت درمان آنفولانزا قرار گرفته بودند، آزمایش کرد. این نمونه‌ها چندین بار برای حصول اطمینان مورد آزمایش قرار گرفتند و در نهایت اثبات شد یکی از نمونه‌ها کرونا مثبت بوده است. کوهن در این خصوص گفت: «از ۲۴ نمونه تنها یک نمونه در ۲۷ دسامبر مثبت اعلام شد.»

این بیمار کیست؟

گفته می‌شود این بیمار در طول ۱۵ روزی که درگیر کرونا بوده دو نفر دیگر از اعضای خانواده خود را نیز مبتلا ساخته است. کوهن در این خصوص گفت «او ۱۵ روز مریض بود و دو کودک خود را نیز مبتلا ساخت، اما همسرش که در یک فروشگاه کار می‌کرد آلوده نشد. این فرد شگفت‌زده است. نمی‌داند چطور می‌توانسته مبتلا شود. هیچ سفری نداشته و با تنها کسی که در تماس بوده همسرش است که خودش مبتلا نشده بود.»

کوهن در ادمه توضیح می‌دهد که همسر این فرد نیز هرگز به چین سفر نکرده است، اما در فروشگاهی کار می‌کند که کارگران چینی دارد.

بررسی مقامات بهداشت فرانسه

گفته می‌شود مقامات بهداشت فرانسه در حال انجام تحقیقات ردیابی هستند تا ببینند که آیا این فرد نخستین کسی بوده است که ویروس کرونا را به این کشور آورده است. هرچند پزشکان معتقدند بسیار زود است که بگوییم این فرد «بیمار صفر» بوده است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰ (۴ بهمن ۹۸)، فرانسه سه عفونت نخست کووید-۱۹ خود را که یکی از آن‌ها در پاریس و دو نفر دیگر در بوردو بودند، تأیید کرد. تاکنون در این کشور نزدیک به ۱۷۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۲۵ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان باختند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟