مرگ اولین زن زندانی بر اثر ابتلا به کرونا / او در زندان تازه مادر شده بود/ آمریکا

به گزارش رکنا، درحالیکه دادستان آمریکا دستور آزادی مشروط زندانیان جرائم غیرخشن را به سبب بحران کرونا صادر کرده بود یک زندانی زن آمریکایی که بتازگی وضع حمل کرده بود بر اثر این بیماری در زندان جان باخت.

این زن زندانی که به دلیل جرایم مرتبط با قاچاق مواد مخدر به ۲۶ ماه حبس محکوم شده بود چند هفته پیش هنگام سپری کردن دوران محکومیت خود وضع حمل کرده بود.

خبرگزاری رویترز با انتشار این خبرنوشت: مرگ «آندره سیرکل بر» اولین زن زندانی که بر اثر بیماری کووید-۱۹ فوت کرده است احتمالا باعث خشم و عصبانیت وکلا، خانواده‌ها و بستگان زندانیان آمریکایی خواهد شد که خواستار آزادی مشروط زندانیان دارای جرائم غیرخشن در طول دوران بحران کرونا شده بودند.

وضعیت زندان های آمریکا در روزهای کرونایی

براساس این گزارش، «ویلیام بار» دادستانی کل ایالات متحده در اواخر ماه مارس دستور داده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت معیارهای خاص زندانیان جرائم غیرخشونت آمیز به صورت حصر خانگی آزاد شوند. با این حال خانواده زندانیان در آمریکا بارها شکایت کرده‌اند که قوانین گفته شده بارها تغییر کرده است و معیارهای آزادی مشروط زندانیان بسیار مبهم و نامشخص است.

رویترز می‌گوید، در برخی موارد برخی زندانیان را به عنوان پیش شرط آزادی به قرنطینه ۱۴ روزه بردند اما پس از گذشت این مدت آنها را دوباره به زندان بازگرداندند.

تعداد قربانیان کرونا در زندان های آمریکا

این گزارش افزود: از ماه مارس تا کنون حداقل سی زندانی فدرال آمریکا بر اثر بیماری کرونا فوت کرده‌اند و تست ۱۳۱۳ نفر از این زندانیان نیز مثبت بوده است.

انتقادها از عملکرد دولت ترامپ در مدیریت برحان کرونا در حالی افزایش یافته است که قربانیان کرونا در این کشور از تلفات آمریکا در جنگ ویتنام فراتر رفته است.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، با مرگ بیش از دو هزار نفر دیگر در ظرف ۲۴ ساعت گذشته، مجموع قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۵۸ هزار و ۳۵۵ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تا روز گذشته (سه‌شنبه) به یک میلیون و ۱۲ هزار و ۵۸۲ نفر افزایش یافته استبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 563551 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟