اعتراضات خشونت آمیز به قرنطینه کرونا در حومه پاریس

به گزارش رکنا، در یک شب ناآرام دیگر در فرانسه در پی تشدید قوانین قرنطینه به منظور جلوگیری از شیوع «کروناویروس» و تأثیر منفی این قوانین بر آرامش اجتماعی مناطق محروم فرانسه، رسانه‌‌های این کشور امروز (سه‌شنبه) از ادامه اعتراضات خشونت‌بار در محله‌های کم درآمد در نزدیکی «پاریس» خبر دادند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، شبکه تلویزیونی «بی اف ام تی وی» و «سی نیوز» تصاویری از جوانان فرانسوی را در حال آتش زدن سطل‌های زباله در مناطقی چون «وینیو لگرن»، «اولنه سو بوآ» و «انییر سور سن» نشان می‌داد.

طبق این گزارش، اعتراضات به قوانین قرنطینه بعد از آن به خشونت کشیده شد که پلیس ضدشورش فرانسه علیه معترضان به تشدید محدودیت‌های عبور و مرور از خشونت استفاده کرد.

اعتراضات برای اولین بار شنبه شب هفته جاری در «وینیو لگرن» واقع در شمال پاریس بعد از آن آغاز شد که یک راننده موتورسیکلت به یک خودرو پلیس در حین یک عملیات تعقیب و گریز برخورد کرد.

طبق این گزارش، علیر غم آنکه راننده موتورسیکلت باید برای درمان به بیمارستان منتقل می‌شد اما نیروهای پلیس اعلام کردند که بازجویی از این جوان فرانسوی را آغاز کرده و او را به بیمارستان منتقل نکردند.

مدت‌ها است که حومه‌های فرانسه یا بسیاری از محله‌های کم درآمد این کشور به واسطه نارضایتی‌های اجتماعی و اقتصادی، به جبهه‌های خشم و عصبانیت مردم این کشور تبدیل شده است.

در سال ۲۰۰۵، ناآرامی‌ها در مناطق حومه‌ای فرانسه بعد از آن سه هفته ادامه داشت که دو جوان فرانسوی در حین فرار از دست پلس در حومه شمال پاریس کشته شدند.

روز گذشته نیز روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارش کرد که برخورد «خشونت‌آمیز» پلیس فرانسه با اقلیتهای قومی در دوران محدودیتهای اعمال شده برای جلوگیری از شیوع کووید-۱۹، به برگزاری تظاهرات در حومه پاریس منجر شد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی را تا ۱۱ ماه مه (22 اردیبهشت ماه) تمدید کرده است.

طبق جدیدترین آمار و ارقام مربوط به شیوع کرونا تا روز گذشته (دوشنبه)، مجموع مبتلایان به کووید-۱۹ در فرانسه به ۱۵۵ هزار و ۳۸۳ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور اروپایی به ۲۰ هزار و ۲۶۵ نفر رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 561369 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟