به گزارش رکنا، ویروس کووید ۱۹ که با انتشار سریع در آمریکا اکنون به بحرانی جدی و مهار نشدنی تبدیل شده، با گرفتن بیش از ۲۲ هزار قربانی باعث سردرگمی دولت این کشور برای مقابله با آن شده است.

آمریکا بیشترین شمار قربانیان و مبتلایان کرونا را در جهان به خود اختصاص داده و بخش‌های متعددی از جامعه این کشور تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته اند.

انتشار ویروس کرونا در زندان‌های فدرال آمریکا با وجود تمام هشدار‌هایی که کارشناسان از نخستین روز‌های شیوع این ویروس داده بودند، به دلیل بی توجهی مقام‌های اجرایی به بحرانی جدی تبدیل شده است.

شلوغ بودن زندان‌های فدرال از یک سو و در اختیار نداشتن تجهیزات پزشکی و محافظتی کافی برای مقابله با شیوع این ویروس از سوی دیگر، این بحران را تشدید کرده است.

بر اساس گزارش دفتر زندان‌ های فدرال، زندان «بانتر» کارولینای شمالی بیشترین موارد ابتلا به کرونا را در میان زندان های سراسر آمریکا به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمار‌های اعلام شده، در زندان بانتر ۶۰ زندانی و ۳۲ نفر از کارکنان تاکنون به ویروس «کرونا» مبتلا شده اند.

به گزارش دفتر زندان‌های فدرال، نخستین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در یکی از زندان‌های کارولینای شمالی روز شنبه به ثبت رسیده است.

سی ان ان نوشت، این زندانی فردی ۸۱ ساله بود که روز شنبه در زندان کارولینای شمالی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟