رییس فوریت‌های پزشکی اسپانیا به ویروس کرونا مبتلا شد

به گزارش رکنا، با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا حتی بیشتر از چین امروز رسانه‌های اسپانیایی خبر ابتلای رییس فوریت‌های پزشکی این کشور به ویروس کرونا را منتشر کردند.

در زمان حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۸۵ هزار و ۱۹۵ نفر رسیده است.

ماریا خوزه سیرا مقام بهداشت اسپانیا در کنفرانسی خبری اعلام کرد که سیمون رهبر فوریت‌های پزشکی اسپانیا در مقابله با ویروس کرونا مبتلا به این ویروس شده است.

این اطلاعیه در حالی منتشر شد که اسپانیا روز دوشنبه پس از آمریکا و ایتالیا در جایگاه سومین کشور با بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا قرار گرفته است.

سیرا در ادامه افزود که وی جانشین سیمون به عنوان رئیس مرکز فوریت‌های بهداشتی اسپانیا شده است و گفت که حدود ۱۲ هزار و ۲۹۸ نفر از خدمه بهداشتی اسپانیا معادل ۱۴ درصد از کل آمار ابتلایان به کرونا در این کشور تا کنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

اسپانیا با گسترش شیوع کرونا، از دو هفته پیش وضعیت فوق العاده اعلام کرده و مردم باید تا ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) از خانه خود خارج نشده و در قرنطینه بمانند.

اسپانیا با ۴۶. ۷ میلیون نفر جمعیت، خروج شهروندان از خانه را به جز برای خرید نیازهای ضروری، دارو یا رفتن سر کار (مشاغل ضروری) منع و دستور بستن همه اماکن غیرضروری را صادر کرد.

همچنین محدودیت‌های گسترده‌ای بر تردد شهروندان اجرا و اعلام شده که رستوران‌ها، کافه‌ها، سینماها و باشگاه‌های شبانه بسته شوند؛ در عین حال از مردم خواسته شده سفرها را به ویژه تردد میان شهرها کاهش دهند.

دولت، همه مقاطع تحصیلی‌ و آموزشی را چند روز پیش از اعلام وضعیت فوق العاده تعطیل کرد.

این کشور همه موزه‌ها، مراکز فرهنگی و ورزشگاه‌ها را بسته و رستوران‌ها و کافه‌ها فقط می‌توانند برای تحویل غذا در خانه مشتریان فعالیت کنند.

مراکز ضروری همچون بانک‌ها و پمپ بنزین‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، داروخانه‌ها و بانک‌ها باز هستند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟