قرنطینه در «ووهان» چین به پایان رسید

به رکنا، شهر «ووهان» چین که ویروس کرونا برای اولین بار از آنجا شیوع پیدا کرد، از امروز (شنبه) لغو محدودیت‌ها و قرنطینه دوماهه را آغاز کرد.شهر «ووهان» چین که ویروس کرونا برای اولین بار از آنجا شیوع پیدا کرد، از امروز (شنبه) لغو محدودیت‌ها و قرنطینه دوماهه را آغاز کرد.

در حالیکه ویروس ناشناخته «کووید-19» به سرعت در جهان به ویژه اروپا و آمریکا در حال شیوع است، شهر «ووهان» چین که اولین بار این ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، از امروز (شنبه)، لغو قرنطینه دوماهه را با از ازسرگیری خدمات مترو و بازگشایی مرزها آغاز کرده‌ است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، بازگشایی شهر ووهان بعد از دو ماه قطع ارتباط با دیگر نقاط چین، نمایانگر یک نقطه عطف در مبارزه چین با ویروس کرونا به حساب می‌آید.

اواخر دسامبر ۲۰۱۹، با شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان با ۱۱ میلیون جمعیت، مقام‌های چین اقدامات بسیار شدیدی را برای توقف ورود و خروج افراد از این شهر مرکزی چین در پیش گرفتند. خانواده‌ها در خانه‌های خود محبوس شدند و خدمات اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی تعطیل شد و فط برخی فروشگاههای ضروری اجازه باز بودن داشتند.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز اعلام کرد که 54 مورد جدید ابتلا به کرونا روز گذشته در این کشور ثبت شده است که همگی آنها جزء‌ آنهایی بودند که از کشورهای دیگر وارد چین شده بودند.

کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد که در حال حاضر ۸۱ هزار و ۳۹۴ مورد ابتلا به کرونا در چین ثبت شده است و تعداد قربانیان این ویروس در این کشور سه هزار و ۲۹۵ مورد است.

۶۰ درصد از آمار مبتلایان به کرونا در چین مربوط به شهر ووهان است که در هفته‌های اخیر، تعداد افراد آلوده به کرونا در این شهر سیر نزولی داشته است و آنطور که رویترز گزارش می‌دهد، کاهش سریع تعداد مبتلایان به کرونا در این شهر نمایانگر آن است که سیاست‌های مقام‌های چینی در مهار این ویروس مؤثر عمل کرده است.

جدیدترین آمار و ارقام شیوع ویروس کرونا نشان می‌دهد که امروز (شنبه) تعداد کل مبتلایان به کرونا در جهان به ۶۱۳ هزار و ۸۸۲ مورد افزایش یافته است و تعداد قربانیان این ویروس ناشناخته به ۲۸ هزار و ۲۳۱ مورد رسیده است و در مجموع ۱۳۷ هزار و ۲۴۷ مورد مبتلا بهبودی یافته‌اند.

ایالات متحده آمریکا با ۱۰۴ هزار و ۲۵۶ مبتلا و یکهزار و ۷۰۴ قربانی هم‌اکنون بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس را دارد و ایتالیا با ۸۶ هزار و ۴۹۸ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۱۳۴ قربانی در جایگاه دوم قرار گرفته است.

علیرغم کاهش روند تعداد مبتلایان به کرونا در چین، مقام‌های این کشور همچنان اقدامات احتیاطی را در پیش گرفته‌اند و امروز مقام‌های چینی از ورود اتباع خارجی با روادید معتبر چینی و مجوز اقامت به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا جلوگیری می‌کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟