دانشگاه واشنگتن: کرونا می‌تواند ۸۱ هزار نفر را در آمریکا بکُشد

به گزارش رکنا، همزمان با انتقادات فراوان از دولت آمریکا به دلیل واکنش نامناسب و دیرهنگام به شیوع ویروس «کووید۱۹» در این کشور، تخمین‌ها از احتمال جان باختن ده‌ها هزار نفر در ایالات متحده بر اثر این بیماری حکایت دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن بامداد امروز (جمعه) در تحقیق جدیدی اعلام کرد که ویروس کرونا طی چهار ماه آینده به‌صورت میانگین تا ۸۱ هزار نفر را در آمریکا به کام مرگ می‌کشد و تا ماه ژوئن نیز فروکش نمی‌کند.

این تحقیق که بر اساس داده‌های دولتی، بیمارستان‌ها و دیگر منابع درمانی آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد شمار تلفات ویروس کرونا در این کشور می‌تواند از ۳۸ هزار تا ۱۶۲ هزار نفر باشد.

بر این اساس، تعداد مبتلایان بستری در بیمارستان‌های آمریکا در هفته دوم آوریل به اوج می‌رسد و تعدادی از مردم ایالات متحده تا پایان ماه جولای نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست خواهند داد.

دکتر «کریستوفر مورفی» مدیر مؤسسه بهداشت و ارزیابی در دانشگاه واشنگتن که رئیس این تحقیق بود، می‌گوید لازم است تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی برای مدت طولانی‌تری در آمریکا اجرا شود.

به نوشته رویترز، این تحلیل همچنین نشان می‌دهد که افزایش مبتلایان در آمریکا می‌تواند به حدی ادامه یابد که ۶۴ هزار تخت بیمارستانی کنونی کفاف آنها را ندهد و همچنین نیاز به استفاده از ۲۰ هزار دستگاه تنفس مصنوعی شود.

وضعیت این ویروس در ایالات متحده نیز، که زمانی شاهد تمسخر این ویروس توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور بود، اکنون به حدی وخیم شده که تعداد کل مبتلایان در این کشور از چین هم بیشتر شده و در صدر کشورهای آلوده به این ویروس قرار گرفت.

آمریکا تا کنون ۸۵۶۱۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۱۳۰۱ فوتی بر اثر آن گزارش کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554362 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟