نویسنده و تحلیلگر برجسته جهان عرب از بزرگترین متهم شیوع کرونا در جهان گفت

به گزارش رکنا، "عبدالباری عطوان" نویسنده و تحلیلگر برجسته جهان عرب، سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) را بزرگترین متهم شیوع ویروس کرونا در جهان دانست.

عبدالباری عطوان در مقاله ای در روزنامه "رای الیوم" نوشت: ما همچنان بر این نظر هستیم که سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) بزرگترین متهم شیوع این ویروس از شهر ووهان به عنوان قلعه صنعت و اقتصاد چین تا اروپای پیر سنتی جلوه گر در آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا است.

به اعتقاد عطوان، آمریکا می خواهد اتحادیه اروپا را که درحال سرپیچی از سلطه آمریکا است و برای خود درحال طرح ریزی دفاعی راهبردی مستقل از آمریکایی است، با اعمال تحریم را دچار گسست و ضعف کند و جدایی انگلیس از این اتحادیه را تشویق و حمایت کند. ویران کردن قلعه صنعت و اقتصاد چین از مقاصد آمریکا برای شیوع ویروس در شهر ووهان بوده است.

وی افزود: آمریکا به عنوان سردمدار جهان غرب آزاد و شریک کشورهای اروپایی در سازمان ناتو نه تنها حتی یک محموله کمک پزشکی برای حمایت از هم پیمانانش ارسال نکرده بلکه فراتر از آن رفته و خود را کامل از اروپا جدا کرده و درهای خود را به روی شهروندان اروپایی بسته است و همه پروازهای رفت و برگشت به اروپا را متوقف کرده است.

عطوان در ادامه مقاله خود نوشت: آمریکا حتی با پیشنهاد یک میلیارد دلاری برای به انحصار گرفتن آزمایش های نویدبخش یک شرکت آلمانی که درآستانه تولید واکس درمان کرونا است، تلاش کرده است اما ملی گرایی آرایی این توطئه غیراخلاقی و غیرانسانی را خنثی کرده است.‎برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 553503 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟