تایمز هند: ایران در شرایط تحریم به تنهایی در حال مبارزه با کرونا است

به گزارش این رسانه هندی، ایران تاکنون بیش از ۱۸ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده است و اگر تحریم های آمریکا علیه ایران وضع نشده بودند، تهران می توانست با دسترسی به منابع خود از شیوع گسترده این ویروس جلوگیری کند.

این رسانه افزود: تحریم ها باعث پیچیده شدن تلاشهای پزشکی ایران برای کنترل این ویروس و تامین داروهای مهم و تجهیزات پزشکی شده است. تحریم های آمریکا علیه ایران دور از وجدان است نه فقط به این دلیل که یک بیماری فراگیر فقط با همکاری های بین المللی قابل مهار است، بلکه به این دلیل که ایران شایسته این تحریم ها نبوده است.

به نوشته تایمز هند، آمریکا به طور یک جانبه از توافق هسته ای ایران در سال ۲۰۱۸ خارج شد و به رغم پیروی تهران از تمام مفاد این توافق، واشنگتن تحریم های فلج کننده علیه ایران وضع کرد. این اقدامی کاملا ناعادلانه و غیرقانونی از سوی دولت «دونالد ترامپ» بود که عملا یک قتل عام اقتصادی را بر مردم ایران تحمیل کرد. تحریم های ثانویه آمریکا، رابطه هر کشور یا نهاد خارجی با ایران را بسیار دشوار کرده است. حتی کانال بشردوستانه سوئیس که برای انتقال کمک های بشردوستانه به ایران راه اندازی شده است، تحت تاثیر تحریم های آمریکا است به این معنی که هرکشوری بخواهد از آن استفاده کند باید مجوزهای کتبی از آمریکا دریافت کند که این شرایط استفاده از این کانال را عملا غیر ممکن ساخته است.

این روزنامه هندی ادامه داد: همکاری های بین المللی باید ستون اصلی واکنش جهانی علیه ویروس کرونا باشد. هیچ کشوری چه ایران یا سایر ملتها نباید از زنجیره مبارزه با کرونا خارج شوند. ویروس ها مرزهای بین المللی را تشخیص نمی دهند. در یک بیماری همه گیر، آنچه در یک قسمت از جهان اتفاق می افتد، بر سایر نقاط جهان نیز تاثیر می گذارد. اینکه آمریکا حاضر به کاهش تحریم ها علیه ایران حتی در این زمان مهم و بحرانی نیست، قابل نکوهش است.

تایمز هند همچنین نوشت: برای مبارزه با ویروس فراگیر کرونا ایران نیاز به حمایت دارد. سیاست زمان و مکان خود را دارد. اکنون زمان به کارگیری سیاست های یک جانبه نیست زیرا آینده بشریت در خطر است. در مقابل کرونا، همه ما بخشی از جامعه انسانی بر روی زمین هستیم. ما نمی توانیم برادران و خواهران ایرانی خود را در مقابل این تهدید رها کنیم. باید برای مقابله با ویروس کرونا ایران مورد حمایت قرار گیرد. همه کشورها در این مبارزه سهیم هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 552849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟