اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا به دلیل شیوع کرونا

به گزارش رکنا، با افزایش شیوع ویروس «کووید۱۹» در آمریکا، فرماندار ایالت مریلند بامداد امروز (جمعه) در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی مریلند، «لری هوگان» فرماندار این ایالت گفت به دلیل ثبت سه مورد ابتلا به ویروس کرونا در این منطقه، وضعیت اضطراری برقرار می‌شود.

هوگان هدف از اعلام وضعیت اضطراری را بسیج همگانی منابع عمومی برای مقابله با کروناویروس عنوان کرده و به مسئولان بهداشتی مریلند دستور داد تا ضمن همکاری با نهادهای محلی و دولت فدرال آمریکا، از شیوع هرچه بیشتر این ویروس جلوگیری کنند.

«مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه گذشته اذعان کرده بود ظرفیت این کشور برای انجام آزمایش‌های تشخیص کرونا جوابگوی تقاضاهای موجود نیست.

همچنین مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه طرحی را که خواستار اختصاص ۸.۳ میلیارد دلار برای مقابله با ویروس کرونا است به تصویب رساند.

آمریکا شامگاه گذشته یک مورد فوتی دیگر را بر اثر ابتلا به این ویروس گزارش کرد و بدین ترتیب تعداد کل قربانیان کرونا در آمریکا به ۱۳ نفر رسید.

مسئولان درمانی آمریکایی صبح امروز ۵ مورد جدید ابتلا به کروناویروس را نیز گزارش کردند که با این حساب تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۲۲۶ نفر افزایش یافت.

سرعت شیوع این ویروس در آمریکا به حدی زیاد است که طی چند ساعت گذشته ۴ ایالت جدید به آن مبتلا شده و کارشناسان درمانی درباره درنوردیده شدن این کشور توسط کرونا هشدار می‌دهند.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟