به گزارش رکنا، به نقل از اسپوتنیک، ۴ روزنامه نگار این خبرگزاری روسی در ترکیه پس از تبرئه از زندان این کشور آزاد شدند.

این روزنامه‌نگاران متهم به حمله شنبه شب به برخی از کارکنان دولتی در آنکارا، پایتخت ترکیه شده بودند.

این در حالی است که پیش از این خبرگزاری فرانسه اعلام کرده بود در پی بازداشت ۳ گزارشگر رسانه روسی زبان اسپوتنیک‌، این کشور روز یکشنبه از مقامات ترکیه خواسته است برای آزادی آن‌ها وارد عمل شود.

منابع ترکیه گزارش دادند که عده‌ای متجاوز سعی در حمله به آپارتمان‌های ۳ کارمند در پایتخت ترکیه آنکارا را داشتند.

هدف این متجاوزان که هنوز انگیزه آن‌ها مشخص نشده، ترویج خشونت در ترکیه اعلام شده است.

مارگاریتا سایمونیان، مدیر مسئول گروه رسانه‌ای اسپوتنیک در این باره گفت چند نفر اوباش وارد محل اقامت این روزنامه نگاران در آنکارا شدند و آن‌ها را تهدید کردند که به وطن شان خیانت کرده اند و با روس‌ها همکاری می‌کنند.

وی افزود گروه‌های سازماندهی شده از افراد همزمان به آپارتمان‌های ۳ همکار ما در آنکارا حمله کردند. در هر گروه حدود ۱۰ نفر وجود داشتند. وی افزود هیئت تحریریه آن‌ها تماسی با ۳ همکارشان از ۹ روز پیش تاکنون نداشته اند.

آنکارا ۳ خبرنگار اسپوتنیک که اصالت ترکیه‌ای دارند را به اتهام جاسوسی برای روسیه دستگیر کرد. اسپوتنیک گفته که پلیس ترکیه ضمن حمله به دفتر اسپوتنیک، سردبیر و برخی دیگر از کارمندان اسپوتنیک را بازداشت کرده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز روز یکشنبه با همتای ترک خود دیدار و درباره آزادی این زندانیان گفت‌وگو کرده بود. مقامات ترکیه درباره این موضوع اظهار نظری نکرده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547737 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟