اختلافات سیاسی را کنار بگذاریم و به ایران کمک کنیم

به گزارش رکنا، سعدیة مفرح در روزنامه عرب زبان العربی الجدید چاپ لندن خواهان کمک کشورهای منطقه به ایران شد.

این بار، کروناست که به ما نزدیک شده است و ما بعنوان انسان، بار دیگر محکوم به همکاری با یکدیگر هستیم تا بتوانیم به زندگی روی زمین ادامه دهیم. ویروس کرونا که در چین کشف شد، به سرعت شیوع پیدا کرد؛ همانطور که گزارش های سازمان بهداشت جهانی حکایت از افزایش مبتلایان به این بیماری دارد.

در ادامه این مطلب آمده است: امروز، کرونا به ما نزدیک شده است و در حالی که تقریبا تمام جهان صرفنظر از مواضع سیاسی، ندای کمک به چین را سر می دهد، اوضاع ما در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز اقتضا می کند که به کمک ایران بشتابیم؛ بویژه آنکه این ویروس توانسته است از طریق عربهایی که از ایران به کشورهای خود بازگشتند، به خلیج فارس نیز راه یابد. واقعیت آن است که شرایط در ایران خطرناکتر از آن چیزی است که اعلام میشود.

علاوه بر اینکه شفافیت رسانه ای در تعامل با بیماری های همه گیر و ویروسهای خطرناک، کلید پیشگیری از ابتلای افراد بیشتری به آن است.

با توجه به اینکه شرایط در ایران بحرانی است، تمام جهان و دولتهای عربی خلیج فارس باید اختلافات سیاسی با این کشور را کنار گذاشته و کمک های پزشکی و انسانی خود را از آن دریغ نکنند؛ بویژه آنکه در سایه تحریمهای آمریکا، اوضاع زیر ساخت های بهداشتی در ایران رو به تضعیف رفته است. بحرانی تر شدن شرایط در ایران، بر اثر کرونا، می تواند یک وبای حقیقی را به جان دولتهای عربی خلیج فارس نیز بیندازد، که در این صورت دیگر راه چاره ای نخواهد ماند.

گذشته از آنکه کمک دولتهای عربی به ایران در شرایط فعلی به معنای حمایت غیر مستقیم آنها از مردم خود است، این کمک به دلایل اخلاقی و انسانی نیز برای ایران ضروری است. به دور از احتمالات انتقال ویروس، ما همه روی این کره خاکی زندگی می کنیم و باید از حفظ حیات بشریت حمایت کنیم و اگر به دنبال بقا هستیم، به ناچار لازم است اختلافات سیاسی را کنار بگذاریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟