حمله شدید برنی سندرز  به محمد بن سلمان و نتانیاهو در مصاحبه با سی‌ان‌ان + فیلم
حجم ویدیو: 13.52M | مدت زمان ویدیو: 00:01:50

به گزارش رکنا، «برنی سندرز» نامزد احتمالی دموکرات‌ها در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «سی ان ان»، ضمن انتقاد از سیاست‌های عربستان سعودی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی را یک «دیکتاتور میلیاردر» توصیف کرد و دولت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را «نژادپرست» خواند.

وی روز سه‌شنبه ضمن انتقاد از سیاست‌های عربستان سعودی گفت: «برای سالهاست که ما عاشق عربستان سعودی-هم پیمان فوق‌العاده خود- بوده‌ایم. تنها مشکل این است که افرادی که این کشور را اداره می‌کنند، اوباش آدمکش هستند».

این سناتور ایالت ورمونت در ادامه افزود به جای آنکه با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان که یک «دیکتاتور میلیاردر است، بسیار گرم و صمیمی باشیم»، واشنگتن باید برای حل اختلافات میان ریاض و ایران به منظور برقراری صلح در غرب آسیا تلاش کند.

وی در این خصوص توضیح داد: «ما می‌توانیم سعودی‌ها و ایرانی‌ها را گرد هم آوریم و به آنها بگوییم که ما بعنوان یک ملت از صرف تریلیون‌ها دلار برای جنگ‌های بی‌پایان، خسته و دلزده شده‌ایم. آنها باید خودشان اقدامی را برای بهتر شدن اوضاعشان انجام دهند و ما منابعی را برای کمک به تحقق این امر در اختیار داریم».

این سناتور آمریکایی که آراء قابل توجهی را در دو انتخاب انجمن درون حزبی در ایالت «آیووا» و «نیوهمپشایر» به دست آورده است، همچنین تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا در عین حمایت از رژیم صهیونیستی نباید، نیازهای فلسطینیان را نادیده بگیرد.

سندرز تصریح کرد که آمریکا باید بدون حمایت از «دولت راستگرای نژادپرستی که در حال حاضر در اسرائیل روی کار است»، از استقلال و امنیت شهروندان اسرائیلی حفاظت کند.

وی همچنین به بحران انسانی در غزه و نرخ بیکاری 70 درصدی در این منطقه اشاره کرد و گفت: «سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه باید، اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را تحت پرچم عدالت گردهم آورد. ما سرمایه انجام چنین کاری را داریم. نمی‌توانیم فقط طرفدار اسرائیل باشیم و نیازهای مردم فلسطین را نادیده بگیریم. ما باید به هر دو طرف اهمیت دهیم».

این سناتور دموکرات، اظهارات مشابهی را در حین مناظره ریاست‌جمهوری ماه دسامبر مطرح کرد و گفت که سیاست خارجی آمریکا نباید فقط حمایت از اسرائیل باشد بلکه باید از فلسطینیان نیز حمایت شود.

سندرز در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 نیز در رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها رقیب «هیلاری کلینتون» بود و آرای مردمی او از کلینتون بیشتر بود اما آرای «موکلین غیرمتعهد» او را از رقابت خارج کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟